Clintern68 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Lurer på hvor mye jeg skal sette spenningen på prosessoren ved 2,6, 2,8 3,0 3,2 Prosessorspenning går fra 1.550 - 1.925V ? Min pros. er P4 2.4 533 Hvor mye kan jeg klokke denne prosessoren med vanlig kjøling? Clint Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Er det ikke bare å teste seg fremover da? Begynn på standard Vcore og gå oppover viss ikke CPUen booter eller er stabil på den hastigheten du har valgt. Forsiktig! Hva hovedkort har du? Det har en del å si på hvor langt du kan klokke. Lenke til kommentar
Clintern68 Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Er det ikke bare å teste seg fremover da?Begynn på standard Vcore og gå oppover viss ikke CPUen booter eller er stabil på den hastigheten du har valgt. Forsiktig! Hva hovedkort har du? Det har en del å si på hvor langt du kan klokke. Jeg har et Abit IC7-G... Clint Lenke til kommentar
Gef Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Du begynner med å øke FSB i BIOS med 5 om gangen, uten å røre volten. Når den blir ustabil i prim95, kan du sette opp volten slik at den blir stabil! Ikke gå over 1.7V, da er den en viss sjanse for at den tar kwellen ganske fort! Sett AGP/PCI lock til 33MHz før du klokker! Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Opp til 2,8Ghz bør gå greit på standard spenning. På 3,0 må du sannsynligvis opp på 1,65-1,7V 3,2 Tviler jeg på om du klarer uten kraftigere kjøling. Lenke til kommentar
Clintern68 Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Opp til 2,8Ghz bør gå greit på standard spenning.På 3,0 må du sannsynligvis opp på 1,65-1,7V 3,2 Tviler jeg på om du klarer uten kraftigere kjøling. Takker for fine svar gutter !! God Jul! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå