Joachim Stensen92 Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Hei,Vi har en Audi A4 Stasjonsvogn 2005 modell der vi skal legge strømkabel fra forsterker bak, frem til batteriet under panseret. Men jeg finner ingen mulighet å komme til på denne. Kan noen hjelpe?Takker på forhånd for alle svar! Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Jeg vil tro det letteste er å gå under bilen med kabelen. Går du inne, så er det mye deksler og diverse du må fjerne :-) Lenke til kommentar
mna Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Letteste jeg har funnet på vag generelt er å følge kablene fra sikringsboksen inn til hjernen. Lenke til kommentar
Joachim Stensen92 Skrevet 12. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2017 Takker for svar. Jeg får bare prøve å fjerne noen deksler under hanskerommet, kanskje jeg kommer bedre frem da? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Uansett hvor du legger kabelen, bare husk å montere på en sikring i umiddelbar avstand til batteripolen. Maks 20-30cm fra. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 (endret) Usikker på A4, men på de bilene jeg har montert i så har jeg alltid funnet en ubrukt gummimuffe eller en i bruk med ekstra plass til å få kabelen gjennom torpedoveggen. Så legger jeg kabelen ned under gulvlisten og bak til bagasjerom. Legg signalkabelen på andre siden om mulig. Endret 12. mai 2017 av Complexity Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Samme på A4 som Complexity sier. Ta ut hanskerommet, fjern plastdeksler i fotrommet på høyresiden, og plastdeksel over kanalene bakover, så er det lett å trekke ledninger i kanalen. Bruk signalkabel av god kvalitet dersom du ikke gidder å legge den på andre siden i bilen. Lenke til kommentar
Joachim Stensen92 Skrevet 18. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2017 Hei igjen! Jeg fikk strekt strømkabel og alt der er i orden. Men det har oppstått ett nytt problem. Spilleren i bilen sluttet plutselig å virke - helt svart og død. Jeg satt inn en gammel spiller som har ligget lenge i kjelleren og den lagde lyd, tar inn og ut cd plater men vil ikke starte opp. Er dette spillerne som er ødelagt, eller noe kobling inni dash bordet tro? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 (endret) Sjekk de viktigste kablene. Jord (sort), +B (gul) og acc (rød). Noen ganger er gul og rød byttet om, men for å få spilleren på må du ha +12V på begge to. Sjekk også sikringen selvfølgelig. Jord sjekker du med kontiunitetstester/diodetester på multimeteret. De andre måler du spenninga mellom jord og acc samt jord og +B. Endret 18. mai 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Joachim Stensen92 Skrevet 19. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2017 Jeg skjønner ikke. Har dobbeltsjekket dette flere gangen og det skal være i orden. Ikke har jeg noe å måle med heller. Lenke til kommentar
Joachim Stensen92 Skrevet 19. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2017 Det er flere typer ledningsadaptere inni der, men jeg prøvde å direktekoble spillerne på første hakket av tilkoblingen, men samme problemet oppstår. Har også sjekket sikringen til Radio i bilen, den er ok Lenke til kommentar
Joachim Stensen92 Skrevet 19. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2017 Kan sende bilde av tilkoblingene hvis noen kan hjelpe meg. Får ikke lagt det inn i chat her, så pm her inne hadde jeg satt pris på Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Hvilken radio har du? Concert? Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Utførte det samme men du er nødt til å trekke en kabel fra sikringsboksen og til spilleren. Det er slik at A4 fra 2002 kommer uten acc (tenningsstrøm) De har Canbus (signalstyrt) istedet. Eller så kan du koble sammen den røde kabelen fra koblinga bak spilleren sammen med rød og gul fra spilleren. Ulempen vil være at den starter og skrur seg av automatisk. Lenke til kommentar
Joachim Stensen92 Skrevet 19. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2017 Det står i en Pioneer uorginal spiller fra Komplett.no Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Har du den orginale spilleren? Sender du bilde fra baksiden? Fikk du med overgang? Lenke til kommentar
Joachim Stensen92 Skrevet 19. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2017 Har ikke den orginale spilleren nei, sender bilder på Pm til deg Lenke til kommentar
Joachim Stensen92 Skrevet 19. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2017 Får tydeligvis ikke lov å legge til bilder .. Lenke til kommentar
Joachim Stensen92 Skrevet 19. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2017 Gikk ikke der heller serru Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå