Eulogy Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Trenger litt hjelp her. Vi har billigste adsl pakka fra telenor, men uten nedlastings grense. Jeg klarer fint å komme meg online, men når jeg skal spille mot en annen spiller så får jeg alltid beskjed om at connection failed. Vi har 3 maskiner koblet opp mot adsl. Noen som har tips? Noen som vet hva som kan være gærnt? Jeg har prøvd alle portene, men får fortsatt opp failed når jeg skal connecte meg opp mot en spiller. En maskinene står på døgnet rundt og laster ned. Kan det være feilen? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 I firewall instillingene må du forwarde de portene i du skal bruke i spill til maskina du sitter på. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Åssen gjør jeg det da? Jeg har tittet på innstillingene men det står ingenting om forwarde. Men hvis jeg bruker et trådløst accespunkt til min ps2. Må jeg da forwarde der også eller er det bare tut og kjør og knuse mine motstandere? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Logg inn på routeren klikk Advanced - > Virtual server Klikk Enable, gi et navn som passer, skriv inn IP'n du skal forwarde til, velg protokoll (ta begge hvis du er i tvil, skriv port nummeret du har satt spillet til å kjøre på. Klikk apply Eller klikk Advanced -> Firewall klikk Enable, gi et navn, klikk Allow. Om du spiller mot en server med fast IP skriv inn denne i source, hvis ikke la source være blank. Velg destination: LAN skriv inn ip'n til spill maskina di, velg protokoll, skriv inn portene du skal bruke vleg Always klikk apply Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Nå vet ikke jeg ip adresse på min ps2 da. Åssen finner jeg det ut? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Om den kjører dhcp server ser du det på Home->DHCP og les i klient tabellen (PS2'n må stå på) Om du ikke kjører dhcp server har du på ett eller annet vis skrevet inn ip adressa i instillingene til PS2. (har aldri brukt ps2 så aner ikke hvordan det er med instillinger der). Når du skal portforwarde er det en fordel å ha fast ip internt. (Altså ikke bruke dhcp) Da må du stille inn ipå manuelt på ps2'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå