Mekanius Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Hei. Av ulike grunner står jeg i dag som 23 år gammel uten noe utdanning utover generell studiekompetanse på vgs, og undrer på hva jeg bør gjøre videre ifm utdannelse og jobb. Har noen kamerater fra tidligere som har gjort det bra innen kjemi og prosess på yrkesfag og jeg har vært på tanken om det kunne vært noe vits i å prøve meg på dette selv?Jeg må i så fall tilbake på skolebenken og ta VG1 TIP og VG2 Kjemiprosess hvis det er mulig, gjennom voksenopplæring eller noe. Noen som har noen tanker om dette?Hvordan vil mulighetene være for å få seg lærlingplass / jobb på offshoreinstallasjon etter yrkesutdanningen? Dette hadde vært drømmen. Drømmen min generelt er jo egentlig å komme på plattform. Har dessverre ingen realfag, bare vanlig generell studiekompetanse, cirka 59 studiepoeng. Har også vurdert å gå elektrofag, da jeg har førsteåret der i boks, men anser ikke mulighetene som like gode her for å få seg jobb på plattform. Ei heller virker arbeidet like interessant. Noen som har tips til hva jeg bør gjøre? Kanskje prøve å ta noen realfag, for så å prøve seg på høyere utdanning som gir meg tilsvarende kompetanse til å jobbe med kjemiprosess på plattform? Noen som vet om et slikt studie?Takk Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Om hovedmålet bare er å komme på plattform ville jeg prøvd å skaffe meg jobb på dekk. Dekksarbeiderne er folk med all mulig bakgrunn som har tatt kursene, søkt seg på plattform og vert heldige. Men i de siste jobbannonsene jeg har sett så har de vert på jakt etter folk med fagbrev som matros, så det kan jo hende kravene har økt litt. Vil uansett tro du stiller bedre med enn utdanning, med mindre du er veldig heldig. Lenke til kommentar
Mekanius Skrevet 11. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2017 Om hovedmålet bare er å komme på plattform ville jeg prøvd å skaffe meg jobb på dekk. Dekksarbeiderne er folk med all mulig bakgrunn som har tatt kursene, søkt seg på plattform og vert heldige. Men i de siste jobbannonsene jeg har sett så har de vert på jakt etter folk med fagbrev som matros, så det kan jo hende kravene har økt litt. Vil uansett tro du stiller bedre med enn utdanning, med mindre du er veldig heldig. Hvilke selskap er det som hyrer dekksmannskap? Kan ta en prat med de uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå