Gå til innhold

Store muligheter for å få jobb som bilselger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Har lyst til og drive med bil salg. Er det stor kjangse og få fast som provisjonsselger av en bilfirma?

Hvis du har lang erfaring og har resultater å vise til, er det svært mulig å få en jobb innen bilsalg. Mangler du derimot denne erfaringen, blir det nok fort verre. 

Den eneste måten å finne ut av dette på, er å besøke forhandlere og prate med dem direkte, som en selger faktisk ville gjort. 

Jeg driver mye med B2B salg selv, og det er utfordrende, tar tid å lære seg, og det er definitivt ikke for alle. 

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve og gjøre som faren min gjorde viss du har mulighet. Startet med og selge alt slags små ting han kom over til han kunne kjøpe en bil, fikset den opp og solgte med profitt og gjorde dette om og om igjen. Idag har han fast jobb og driver salg av brukte og nye biler+gravemaskin på siden. Han fortalte for noen uker siden til meg at i Mars måned hadde han omsatt for 4 millioner mer i første kvartal av 2017 en han noen gang har gjort, overaskende nok i disse tider ;) Han var vel 17 år da han startet med dette og er 45 idag :p

Men var jo ikke dette du spurte om da :tease: Eneste du kan gjøre er vel og besøke de lokale bilfirmaene og forhøre deg om de har noe ledig. Du vil sikkert ikke ha den beste lønna i starten men etter noen år vil du nok se en forbedring da du blir en bedre selger.

Endret av Megnus99
Lenke til kommentar

Jeg tenkte og kjøpe meg en plast hall. Og få biler av bilforhandlere. Og tjene provisjon biler. Er det noen som driver med provisjon av biler???

Da må du spørre deg selv hva du kan bidra med som en forhandler ikke kan gjøre bedre selv. 

Lenke til kommentar

Jeg tenkte og kjøpe meg en plast hall. Og få biler av bilforhandlere. Og tjene provisjon biler. Er det noen som driver med provisjon av biler???

Skjer ikke. Hvorfor skulle noen "gi" deg biler for å tjene mindre da de bare kan ha bilene hos seg selv å tjene mer? Blir nesten det samme som å spørre om å få provisjon for at du lager en annonse på Finn.no

Lenke til kommentar

Kva er markedsidéen til dette? Einaste hensikta eg kan sjå ved å sette opp provisorisk salgslokale er for å kunne selge bilar på plassar der kundegrunnlaget er for tynt til å ha vanlig butikk. Og med tynt kundegrunnlag blir det ikkje så lett å selge.

Bil er eit av få salgsobjekt som kundane er villig til å reise laaangt for å handle. Ein bilkjøper ser ofte etter beste bilen til rette prisen nesten uansett kvar i landet ein må reise for å sjå på bilen.

Bil er ikkje noke som ein stikker på nærbutikken for å kjøpe den bilen som tilfeldigvis er til salgs der.

Men når det er sagt så kan det være at du får gjort ein avtale med ein bilforhandler. Slik at du får prøve å selge dei bruktbilane som er vanskelige å bli kvitt, og som kun er utgifter for bilforhandlaren.

Men eg kan ikkje sjå korleis du skal få solgt det som dei profesjonelle ikkje får solgt, eller kva som blir din profitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...