Pame Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 (endret) Går VG3 studiespesialiserende, og hadde i VG2 programfagene rettslære og internasjonal engelsk. Fikk femmere i begge fagene, som trekker ned karaktersnittet. Det står følgende på Samordnaopptak: "Hvis de fagene du har tatt i tillegg ikke skal dekke spesielle opptakskrav, regnes de bare med dersom det gir deg en bedre poengsum." https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/3-arig-videregaende-skole/ Jeg har søkt ingeniørstudier på NTNU. Betyr det at karakterene jeg fikk i rettslære og internasjonal engelsk ikke teller med i poengberegningen, eller? Endret 11. mai 2017 av Pame Lenke til kommentar
cyanid1 Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Alle avsluttende karakterer skal med. Lenke til kommentar
Kovalevskaja Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Går VG3 studiespesialiserende, og hadde i VG2 programfagene rettslære og internasjonal engelsk. Fikk femmere i begge fagene, som trekker ned karaktersnittet. Det står følgende på Samordnaopptak: "Hvis de fagene du har tatt i tillegg ikke skal dekke spesielle opptakskrav, regnes de bare med dersom det gir deg en bedre poengsum." https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/3-arig-videregaende-skole/ Jeg har søkt ingeniørstudier på NTNU. Betyr det at karakterene jeg fikk i rettslære og internasjonal engelsk ikke teller med i poengberegningen, eller? Hvilke andre fag hadde du? Spørs hvor mange valgfag du hadde. Feks hadde jeg 2 ekstra valgfag vg1 og et ekstra i vg3, og kan dermed "stryke" 3 fag, men må selvsagt holde meg innenfor kriteriet om at man skal fordype seg i to fag. Lenke til kommentar
Pame Skrevet 15. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2017 (endret) Går VG3 studiespesialiserende, og hadde i VG2 programfagene rettslære og internasjonal engelsk. Fikk femmere i begge fagene, som trekker ned karaktersnittet. Det står følgende på Samordnaopptak: "Hvis de fagene du har tatt i tillegg ikke skal dekke spesielle opptakskrav, regnes de bare med dersom det gir deg en bedre poengsum." https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/3-arig-videregaende-skole/ Jeg har søkt ingeniørstudier på NTNU. Betyr det at karakterene jeg fikk i rettslære og internasjonal engelsk ikke teller med i poengberegningen, eller? Hvilke andre fag hadde du? Spørs hvor mange valgfag du hadde. Feks hadde jeg 2 ekstra valgfag vg1 og et ekstra i vg3, og kan dermed "stryke" 3 fag, men må selvsagt holde meg innenfor kriteriet om at man skal fordype seg i to fag. VG2 hadde jeg internasjonal engelsk, rettslære, fysikk og R1. I år har jeg fysikk 2, R2 og geofag 1. Har jeg mulighet til å ta vekk noen da? Hvordan fungerte det forresten med ekstra programfag? Blir det ikke veldig mye å gjøre? Endret 15. mai 2017 av Pame Lenke til kommentar
cyanid1 Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 (endret) Du skal ha fire programfag i vg2 og tre i vg3. Dvs. at du skal regne med karakteren i samtlige fag. Bare for å presisere: JA, du skal ta med karakteren for internasjonal engelsk, rettslære, fysikk 1, fysikk 2,R1, R2 og geofag 1. Endret 15. mai 2017 av cyanid1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå