Gå til innhold

Hvordan få med seg jobbtelefonnummer til nytt privat abonnement?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt telefon igjennom jobben de siste årene men skal nå slutte.

Spurte om det gikk og få med samme nummeret videre, noe som skulle gå bra.

 

Hva må jeg gjøre for at dette skal fungere?

Først må jeg vell skaffe nytt abonnement + telefon, men hvordan får jeg samme nummer som jeg har hatt via jobbtelefonen?

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos dei fleste telefonselskap så er det så enkelt som at du bestiller abonnement og oppgir kva telefonnummer du vil ha abonnementet på.

Deretter tek telefonselskapet kontakt med eigaren av nummeret for å innhente aksept til at nummeret blir overført til deg.

 

Vanligvis så treng du kun å forholde deg til den leverandøren som du vil bli kunde hos.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke gjennomføre dette i en 2-gang.  Men du trenger et skjema om eierskifte.  Alle operatører har dette.  Dette skjema må fylles ut av både jobben din og deg.  Og så krever det underskrift av en person på jobben din som er definert som eier av abonnementene.  Det er ofte en på økonomi, en telefonansvarlig, etc.  Når de har underskrevet at det er ok at abonnementet overføres fra dem til deg, så kan du levere dette skjema til de du ønsker å benytte som operatør.

 

Telenor og Telia har egne skjerma om eierskifte og jeg er sikker på at de aller fleste andre også har dette.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...