Skogslik Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 (endret) Jeg har hatt telefon igjennom jobben de siste årene men skal nå slutte. Spurte om det gikk og få med samme nummeret videre, noe som skulle gå bra. Hva må jeg gjøre for at dette skal fungere? Først må jeg vell skaffe nytt abonnement + telefon, men hvordan får jeg samme nummer som jeg har hatt via jobbtelefonen? Endret 11. mai 2017 av Skogslik Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Hvilken operatør er abonnementet hos? Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Som privatperson pleier den nye operatøren ordner alt det når du kjøper nytt abonnement. Ser ikke for meg at det skal være så annerledes med bedriftstelefon. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2017 Er Telenor nå. Ja jeg kan vell bare høre med dem jeg har tenkt å skaffe abonnement hos, dem vet vell hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 (endret) Du finner relevant informasjon her under "Endring av juridisk eier": https://www.telenor.no/bedrift/kundeservice/mobilhjelp/ Endret 11. mai 2017 av mobile999 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2017 Se der ja, takker! Men nå er det bare nummeret jeg vill beholde, ikke abonnement hos Telenor. Må jeg fremdeles kontakte Telenor, eller kun dem jeg skal ha nytt abonnement hos? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Hos dei fleste telefonselskap så er det så enkelt som at du bestiller abonnement og oppgir kva telefonnummer du vil ha abonnementet på. Deretter tek telefonselskapet kontakt med eigaren av nummeret for å innhente aksept til at nummeret blir overført til deg. Vanligvis så treng du kun å forholde deg til den leverandøren som du vil bli kunde hos. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Jeg tror det kan ordnes via den nye operatøren. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Først gjennomfør eierskifte hos telenor, så bestill nytt abonnement, så portere til et annet selskap. Da er du sikker på at alt blir korrekt. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2017 Yess, jobben skal ordne med eierskifte, ventet bare på noen skjemaer som skulle fylles ut. Om jeg blir uten mobil noen dager/uker så er det ingen krise uansett Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Du trenger ikke gjennomføre dette i en 2-gang. Men du trenger et skjema om eierskifte. Alle operatører har dette. Dette skjema må fylles ut av både jobben din og deg. Og så krever det underskrift av en person på jobben din som er definert som eier av abonnementene. Det er ofte en på økonomi, en telefonansvarlig, etc. Når de har underskrevet at det er ok at abonnementet overføres fra dem til deg, så kan du levere dette skjema til de du ønsker å benytte som operatør. Telenor og Telia har egne skjerma om eierskifte og jeg er sikker på at de aller fleste andre også har dette. 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2017 Ja, er på gang i følge sjefen så da får jeg bare vente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå