div_ Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Vel vurderer shuttle, eller bare bytte ut noe i pc'en..Har 180gig lagring..så det er jo dumt å kjøpe 1 pc til med et par hundre gig (når jeg i tillegg ahr 2stk 250gig externe) har en 1,2ghz atlon og et Kt7a hovedkort, 256 sd ram vil ha noe nytt og rått, som ikke koster for mye, men endel.... må ha Hovedkort,Prosessor og kjøling,Ram,Grafikk kort....resten har jeg Nå det store spørsmål Hvilket HK er godt( fra begge konkurrenter)? nå er det en haug forskjellige brikkesett til begge prosessor typene(amd/P4), som hele veien forandres..selv om du har en type prosessor virker kanskje ikke din med det nyeste pga forandringer i kjernen ect... hva er bra? er usb2 og firewire på hovedkortene, eller ekstra kort? innen P4 og amd? (vurderer 64bit om jeg velger amd...) ram...hva hastighet er å anbefale (og HK som virker stabilt) er 1gig ok? vil vel ha "max" prosessor....(er vel 3gighrz) 1 el 2 gig ram, raedon 9600pro eller bedre grafikk vet ikke noe om athlon 64 ennå IKKE snakk om overklokking.. har ikke peiling på det(gidder ikke prøve heller..må kunne sette sammen pc uten "problem" først....skal settes sammen på menneskelig vis..(er jo ny på dette her) kom med anbefalinger her også:-)) for jeg noe godt for 5-6000kr der HK,grafikk kort av god type(spilling av siste spill+++),ram,kjøling av prosessor er inkluderet har en 300watt strømforsyning av typen cheiftech i et kabinett fra 2001....strømmen vil jeg fortsatt bruke..300watt er nok. takk på forhånd Endret 5. desember 2003 av div_ Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Hvorfor vurderer du AMD64? Har du planer om å kjøre 64-bits OS? Se på min signatur - jeg er veldig godt fornøyd med mitt oppsett, og koster lite (sett bort fra skjermkortet). EDIT: For kr 5000,- får du vel ABIT NF7-S v2.0, AMD2500+, 1 gig PC3200-minne og en Radeon 9600XT og en rasjonell CPU-vifte. 1gig minne holder LENGE til spilling. Tviler sterkt på at du trenger mer. Bruk heller 1.500 kroner ekstra på skjermkort. Endret 5. desember 2003 av oslo72 Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Synes du bør prioritere skjermkortet i ditt tilfelle. F.eks et radeon 9800pro kort til ca. 3000. Deretter kan du fordele resten av pengene på HK, CPU og RAM. 512 MB holder foreløpig. edit: Slik jeg forsto det så ville du kunne spille de nyeste spillene. Hvis du vil ha P4 på 3.0 GHz så blir det kanskje vanskelig å holde seg under 6000,-, dersom grafikkortet er et 9800pro, men 2.6 GHz duger bra den + et i865 HK til 1000lappen. Blir ca 7000kr med RAM da vil jeg tro. Endret 5. desember 2003 av Lex-Icon Lenke til kommentar
div_ Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 trodde xp virket på 64bit prosessoren jeg..så jeg må ha noe nytt der og? er ram det samme på disse eller noe helt nytt der og? koster 3ghz så mye bør jeg vel redusere hastigheten litt på prosessor.... Lenke til kommentar
sindre313 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hvorfor vurderer du AMD64? Har du planer om å kjøre 64-bits OS? Se på min signatur - jeg er veldig godt fornøyd med mitt oppsett, og koster lite (sett bort fra skjermkortet). EDIT: For kr 5000,- får du vel ABIT NF7-S v2.0, AMD2500+, 1 gig PC3200-minne og en Radeon 9600XT og en rasjonell CPU-vifte. 1gig minne holder LENGE til spilling. Tviler sterkt på at du trenger mer. Bruk heller 1.500 kroner ekstra på skjermkort. Jeg har eit ganske likt oppsett, berre jeg har sapphire r9800 pro, men lik cpu og hk og det funker veldig fint! Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 trodde xp virket på 64bit prosessoren jeg..så jeg må ha noe nytt der og?er ram det samme på disse eller noe helt nytt der og? koster 3ghz så mye bør jeg vel redusere hastigheten litt på prosessor.... Men da må man laste ned noen greier først til XP. Dessuten er vel Amd-64 også 32-bit kompitable? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hvis du skal bestille 64bit må du vel regne med over 5-6k tilsammen i alt. Hvis du er veldig ivrig på å kjøpe athlon 64 burde du vente til det blir billigere,, Men jeg anbefaler deg til å kjøpe Amd XP2500+ (Barton), 1 gig med Corsair LL (lave timings), Abit NF7 v2.0 eller Asus a7n8x Deluxe (Asus er et mer stabilt kort og abit er mer overklokkings kort) Radeon 9800 (pro) Det oppsettet over holder i masse vis tenker jeg Lenke til kommentar
div_ Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 takk for svar! hmmmmmmm kjøpe shuttle eller oppgradere "gammel" pc :-) har lyst på begge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå