Redaksjonen. Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Uber kan bli pålagt lisensplikt og godkjenning som et taxiselskap Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Tar nå taxi max 2-3 ganger pr år i Norge. Frister lite med "lisens-taxi" i Oslo. Sist gang jeg var på Oslo S var det smått med kunder og over 30 taxi som ventet. 2 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Tar nå taxi max 2-3 ganger pr år i Norge. Frister lite med "lisens-taxi" i Oslo. Sist gang jeg var på Oslo S var det smått med kunder og over 30 taxi som ventet. Ok Lenke til kommentar
Licht Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Skulle vel egentlig bare mangle, gud fri og bevare oss fra alle disse "disruptive" techbro-tjenestene som tror at regulering og lisenser bare finnes for å plage dem. 7 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 At Uber ikke er forfulgt av politiet her i landet og i andre land som organisert pirattaxi er et mirakel. Jo den biten med å ta sjåførene som ikke betaler skatt er greit - men det blir som å ta den prodtiyuerte og ikke halliken. Hele tjenesten burde egentlig vært stengt ute for lenge siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Digg med Uber , for rundt som en propell i L.A....... Taxi er for fags Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Tror ikke det finnes noe land som trenger Uber mer enn Norge. Hvert eneste år ser vi en økning i priser, økning i antall taxier på veiene, økning i taxisjåfør lønn og dyrere og nyere taxibiler, samtidig som vi ser en reduksjon i antall turer som blir booket hvert år. Hele bransjen holdes kunstigt i live av et oligopol som er forsterket bak lover som hindrer konkurranse. 1 Lenke til kommentar
Nobunaga Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Tror ikke det finnes noe land som trenger Uber mer enn Norge. Hvert eneste år ser vi en økning i priser, økning i antall taxier på veiene, økning i taxisjåfør lønn og dyrere og nyere taxibiler, samtidig som vi ser en reduksjon i antall turer som blir booket hvert år. Hele bransjen holdes kunstigt i live av et oligopol som er forsterket bak lover som hindrer konkurranse. I Oslo har de jo inført fri konkurranse for taxi for lenge siden. Det er flust med ledige biler overalt. Det eneste som skjedde var at det ble mye dyrere. 1 Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Tror ikke det finnes noe land som trenger Uber mer enn Norge. Hvert eneste år ser vi en økning i priser, økning i antall taxier på veiene, økning i taxisjåfør lønn og dyrere og nyere taxibiler, samtidig som vi ser en reduksjon i antall turer som blir booket hvert år. Hele bransjen holdes kunstigt i live av et oligopol som er forsterket bak lover som hindrer konkurranse. I Oslo har de jo inført fri konkurranse for taxi for lenge siden. Det er flust med ledige biler overalt. Det eneste som skjedde var at det ble mye dyrere. Ja, tydelig at man bør tillate noe nytt...som f.eks. Uber Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 I Oslo har de jo inført fri konkurranse for taxi for lenge siden. Det er flust med ledige biler overalt. Det eneste som skjedde var at det ble mye dyrere. Dette er jo direkte feil, det er ingenting fritt med taximarkedet i Oslo. Det er satt en grense på 1780 løyver i Oslo, noe som gjør det veldig vanskelig for nye aktører å etablere seg. I tillegg så har disse 1780 aktørene frie tøyler til å sette de prisene som de vil (det er vel den "konkurransen" du tenker på), noe som nå har ført til rekordhøye priser og rekordhøy dødtid for hovedstadens taxier (nærmer seg nå 80% dødtid). Det som videre er paradoksalt (sinnsykt), det er at i takt med at dødtiden går opp så setter bransjen også OPP prisene for å kompensere for tapt inntekt og forventer at kundene skal strømme til. Det er helt absurd. Det er kun i en monopolbransje at man i takt med fallende etterspørsel kan sette opp prisene. I alle andre bransjer så setter man NED prisene og gjør andre grep for å tiltrekke seg kunder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå