orangemannen Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Matsøk Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Litt merkelig med 508 mm fra et objektiv som stopper på 500 - hvis du ikke har brukt extender i tillegg da? Jeg har samme objektiv for Canon. Nå kjenner jeg ikke Nikon modellene, men moderne kameraer har god mulighet for å gå opp på ISO for å få raskere lukkertid og bedre skarphet. Mulig et klikk eller to på skarphet i etterarbeidet vil hjelpe litt her. For komposisjonen nevner jeg beskjæring nede så greina går rent ut på nedre ramme til høyre med litt luft fram til hjørnet for da får du diagonal mellom kortside og langside hvilket ofte gir best spenning i bildet. Har du litt mer oppe en original så vil det være lurt å ta med litt mer der så den forlengede linje av halen ikke går direkte ut i øvre venstre hjørnet. Bare noe små tips her. Take it or leave it. Roar Lenke til kommentar
orangemannen Skrevet 11. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2017 Litt merkelig med 508 mm fra et objektiv som stopper på 500 - hvis du ikke har brukt extender i tillegg da? Jeg har samme objektiv for Canon. Nå kjenner jeg ikke Nikon modellene, men moderne kameraer har god mulighet for å gå opp på ISO for å få raskere lukkertid og bedre skarphet. Mulig et klikk eller to på skarphet i etterarbeidet vil hjelpe litt her. For komposisjonen nevner jeg beskjæring nede så greina går rent ut på nedre ramme til høyre med litt luft fram til hjørnet for da får du diagonal mellom kortside og langside hvilket ofte gir best spenning i bildet. Har du litt mer oppe en original så vil det være lurt å ta med litt mer der så den forlengede linje av halen ikke går direkte ut i øvre venstre hjørnet. Bare noe små tips her. Take it or leave it. Roar Takk for tips, skal sjekke om korleis dine forslag passar for biletet. Eg brukte ikkje extender, men kanskje det skuldast cropmodus på kameraet? Utsnittet er eit resultat av nokon forstyrrande greiner mellom ekorn og fotograf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg