Gå til innhold

Snapchat-aksjen raser etter milliardtap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mail eller MMS? Lever du fremdeles på 90-tallet? Mail generelt er jo noe som burde fases ut i den formen og fasongen det er per dags dato men det er jo dessverre for inngrodd. MMS er jo overkomprimert til tusen og tilbyr jo absolutt null sikkerhet og synkroniseres jo ikke på tvers av enheter eller noe som helst. Snapchat er jo en flott tjeneste, men at det er verdsatt til slike summer er jo litt merkelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er galt med å sende bilder på mail eller mms?

Utrolig verdivurdering av selskaper som går med underskudd år etter år. Samme gjelder twitter.

MMS er "hakket" dyrere og forferdelig mye tregere i alle fall. Mail er forferdelig mye tregere og det å sende vedlegg på mail gjør man vel ikke så mye lenger? Hva er egentlig poenget med å fylle opp servere og mailboxer på div. devicer med vedlegg?

Lenke til kommentar

Mail eller MMS? Lever du fremdeles på 90-tallet? Mail generelt er jo noe som burde fases ut i den formen og fasongen det er per dags dato men det er jo dessverre for inngrodd. MMS er jo overkomprimert til tusen og tilbyr jo absolutt null sikkerhet og synkroniseres jo ikke på tvers av enheter eller noe som helst. Snapchat er jo en flott tjeneste, men at det er verdsatt til slike summer er jo litt merkelig.

Enig i mye her, bortsett fra det med at Snapchat er en "flott" tjeneste. Meh...

Lenke til kommentar

"Sikkerhet". Tror du virkelig bildene dine er trygge?

http://www.tv2.no/a/7576928/

Lenke til kommentar

Har jeg noengang sagt at jeg tror de er trygge? Poenget mitt er at Snapchat i det minste ikke sender bildene i klartekst så operatør osv står helt fritt til å se dem. At Snapchat kan bli infiltrert og bilder hentet ut av deres servere osv tviler jeg ikke ett sekund på, men det er en litt annen problemstilling sammenlignet med å sende ikke krypterte bildemeldinger/MMS og epost. Epost og SMTP er jo en helt latterlig lite moderne protokoll helt blottet for sikkerhet og alle forsøk på sikkerhet har jo feilet fullstendig da ingen ønsker å ta ansvaret med å gjøre disse påkrevd.

Jeg for min del bryr meg fint lite om at Snapchat selv sitter på Master Key for å dekryptere bildene på sine servere, poenget er at jeg ønsker at minst mulig av dataene jeg sender over nettverket skal være pip åpent for alle og enhver under transport. At ingenting på nett kan være 100% sikkert vet jo alle, men det er en viss forskjell på SMS og MMS med tilnærmet null sikkerhet, og en app som i det minste kjører ende-til-ende kryptering.

Blir jo litt som at det å låse døra hjemme på ingen måte sikrer deg mot innbrudd, men det er jo gjerne noe du vil uansett så det i det minste ikke er pip åpent for alle og enhver.

Lenke til kommentar

Har jeg noengang sagt at jeg tror de er trygge? Poenget mitt er at Snapchat i det minste ikke sender bildene i klartekst så operatør osv står helt fritt til å se dem. At Snapchat kan bli infiltrert og bilder hentet ut av deres servere osv tviler jeg ikke ett sekund på, men det er en litt annen problemstilling sammenlignet med å sende ikke krypterte bildemeldinger/MMS og epost. Epost og SMTP er jo en helt latterlig lite moderne protokoll helt blottet for sikkerhet og alle forsøk på sikkerhet har jo feilet fullstendig da ingen ønsker å ta ansvaret med å gjøre disse påkrevd.

Jeg for min del bryr meg fint lite om at Snapchat selv sitter på Master Key for å dekryptere bildene på sine servere, poenget er at jeg ønsker at minst mulig av dataene jeg sender over nettverket skal være pip åpent for alle og enhver under transport. At ingenting på nett kan være 100% sikkert vet jo alle, men det er en viss forskjell på SMS og MMS med tilnærmet null sikkerhet, og en app som i det minste kjører ende-til-ende kryptering.

Blir jo litt som at det å låse døra hjemme på ingen måte sikrer deg mot innbrudd, men det er jo gjerne noe du vil uansett så det i det minste ikke er pip åpent for alle og enhver.

Snapchat kan bruke dine bilder og videoer til for eksempel markedsføring eller reklame uten at du skal varsles - ønsker noen det? Ikke jeg ihvertfall. Mine bilder har uansett begrenset interesse.

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Du påsto at vi skulle bruke MMS og e-post som reelle alternativer til en applikasjon som Snapchat. Du vil altså benytte tjenester som sender bildene dine i klartekst, fremfor en tjeneste som benytter ende-til-ende kryptering og likevel så skal du sitte her å klage på sikkerheten og faren for hva som potensielt kan skje med bildene dine?

Det sier jo seg selv hvorfor brukere av Snapchat ikke er interessert i å benytte av verken MMS eller e-post til deling av bilder, det regner jeg med at er ganske så åpenbart? Og det er jo tross alt endel funksjonalitet direkte i Snapchat-appen som ikke replikeres i MMS og e-post klienter.

Lenke til kommentar

hvordan har de klart å sløse bort 2 000 millioner?

Får de ansatte 100 millioner i lønn?

Som det står i artikkelen er 2 mrd av dei 2.2 aksjeutbytte som vart utbetalt. Altså ikkje pengar som var sløst vekk, men gitt til aksjeeigarane. Å betale utbyte er uproblematisk, og ein aksje vil då synke i verdi. Problemet til Snap er snarare at veksten går dårlegare enn venta. Endret av Zeph
Lenke til kommentar

De har vel sikkert greit med kostnader som går til drifting av datacenter osv.. Snapchat er vel per i dag en av topp fem mest populære mobil-apper på markedet og det sier jo sitt, de har vel ca 160 millioner aktive brukere daglig. Det generer jo en grei mengde med trafikk og alle bildene mellomlagres jo hos Snapchat da det ikke nødvendigvis er sånn at alle mottakere har mulighet til å motta bildet øyeblikket osv osv..

Sies jo at de per i dag leier fra Microsoft Azure eller noe lignende, det er nok ikke billig med disse mengdene med trafikk og når de samtidig sliter såpass med å få inne fornuftige måter å tjene penger på så blir det et dårlig regnestykke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...