fotonisse Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Jeg har en Samsung S7, Samsung Note 10.1 2014 Edition, MacBook Pro og en iMac som jeg benytter meg av kalenderen til min google konto, og om jeg legger inn en ny aktivitet i kalenderen på min S7, så kommer den aktivteten automatisk opp når kalenderen har blitt synkronisert/oppdatert på alt det andre jeg har nevnt her. Men om jeg legger inn noe på en av Mac'ene eller nettbrettet så kommer den ikke opp i kalenderen på min S7, fordi jeg ikke får oppdatert/synkronisert kalenderen der. Mac'ene kan jeg gå inn å velge oppdater kalender, så kommer det som nevnt opp på den andre Mac'en når jeg oppdaterer kalenderen der, på mitt nettbrett så kan jeg også gå inn i innstillingene å velge synkroniser, og alle forandringene i kalenderen som er gjort blir lagt til eller fjernet. Men hvordan synkroniseres eller oppdateres kalenderen manuelt på S7? Når jeg er inne på kalenderen på min S7 så finner jeg ingen slike alternativer i innstillingene for kalenderen eller administrer kalendere, og dermed så skjer det heller ingenting i kalenderen på min S7 om en aktivitet blir lagt til eller slettet på en av de andre tingene jeg har. Men som nevnt legges det til eller slettes det en aktivitet i kalenderen på min S7, så skjer det noe i kalenderen med en gang de synkes/oppdateres på alle andre ting, men altså ikke motsatt. I innstillingene for kalenderen til min S7 så er den helt likt satt opp som min kollega sin, og for han så fungerer dette helt uproblematisk med tanke på kalenderen i S7 og hans nettbrett/Mac uten at han gjør noe som helst for å synke eller oppdatere kalenderen til sin S7. Noen forslag? Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 12. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2017 (endret) Bare for å ha nevnt det, så vet jeg at via innstillinger på selve mobilen at en kan velge kontoer og så synke kalenderen på Google kontoen der, men det hjelper heller ingenting for at Google kalenderen oppdaterer seg og tar i mot avtaler som er lagt inn på enten nettbrettet eller en av mine Mac'er. Synes det er merkelig at nye avtaler som legges inn på kalenderen på enten en Mac eller nettbrettet ikke kommer opp på min S7, mens det fungerer om nye avtaler legges inn i kalenderen på min S7, og de kommer da frem på både Mac og nettbrett. Jeg har også aktivert valget for å vise helligdager i Norge (på Google kalenderen min), men ingen helligdager er synlig etter August 2017 på min S7, helligdagene på både nettbrettet og Mac'ene er synlige for resten av året og også så langt jeg sjekket ut i 2018....... Noen gode forslag eller tips om hvordan Google kalenderen på S7 kan synkes slik at den også tar i mot nye avtaler lagt inn i kalanderen på enten Mac eller nettbrettet........? EDIT: Når det gjelder helligdager så forandret akkurat min S7 seg, nå viser den helligdager frem t.o.m. Mai 2018, men ikke etter det. Det gjør både mitt nettbrett og Mac (uten at det har så mye med synkroniseringsproblemet og gjøre vil jeg tro.........? Endret 12. mai 2017 av fotonisse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå