PolPot Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Hei Vet ikke om jeg poster i rett forum, men here it goes. Har en sønn som hører androidbasert lydbok hver kveld. Ofte sniker han til seg å drive med andre ting med telefonen som brukes til dette. For å unngå stuptrøtt 11-åring lurer jeg på om noen vet om det finnes noen høyttaler som har innebygget android. Tanken er å laste inn lydboken på høyttaleren -> kan ikke brukes til youtube osv osv. Er det noen som vet om noen slike produkter, eller har andre forslag mottas dette med takk. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Hva med en barnelås-app på telefonen som brukes i stedet? 1 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Eller en trådløs høyttaler (Bluetooth, Chromecast etc) som du kan streame til fra din telefon? Da kan du skru av lyden når det er natt, eller så kan han skru av høyttaleren når han ikke vil høre med. Eller... Hva med å ... Faktisk lese bok for guttungen? 3 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Eller en trådløs høyttaler (Bluetooth, Chromecast etc) som du kan streame til fra din telefon? Da kan du skru av lyden når det er natt, eller så kan han skru av høyttaleren når han ikke vil høre med. Eller... Hva med å ... Faktisk lese bok for guttungen? Jeg skjønner hva du vil frem til, men husk også at mange sliter med lese og skrive vansker, som kan gjøre det vanskelig for dem å lese for sine unger. Men forslaget ditt først er nok beste løsning på det han spør om. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Det har du selvsagt helt rett i, var ikke meningen å tråkke på tærne selv om jeg var spydig Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Er bare å låse enheten til appen som spiller av lydboken. Da kan han ikle bruke enhetem til noe annet (med mindre han skjønner tastekombinasjonen for å låse den opp da) Lenke til kommentar
PolPot Skrevet 11. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2017 (endret) Eller en trådløs høyttaler (Bluetooth, Chromecast etc) som du kan streame til fra din telefon? Da kan du skru av lyden når det er natt, eller så kan han skru av høyttaleren når han ikke vil høre med. Eller... Hva med å ... Faktisk lese bok for guttungen? Jeg skjønner hva du vil frem til, men husk også at mange sliter med lese og skrive vansker, som kan gjøre det vanskelig for dem å lese for sine unger. Men forslaget ditt først er nok beste løsning på det han spør om. Det er nettopp det som er greia her, men ingen som er fornærmet. Dvs... ikke jeg, men gutten. Blir i overkant å lese en time før en på 11. Endret 11. mai 2017 av PolPot Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Det er jo best at en 11åring leser selv også, gir jo mer trening enn å blir lest til. Beste løsning er nok en Bluetooth høyttaler eller hodetelefon, som da du styrer eksternt ifra avspiller enheten, slik at han ikke får gjort annet enn å skru av. Lenke til kommentar
PolPot Skrevet 28. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2017 Har tenkt på Bluetooth, men passer best å ha det i samme boksen. Kan ikke be en smurf på 11 med dysleksi om å lese enda en gang på kvelden Lenke til kommentar
PolPot Skrevet 28. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2017 Har tenkt på Bluetooth, men passer best å ha det i samme boksen. Kan ikke be en smurf på 11 med dysleksi om å lese enda en gang på kvelden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå