jarmush Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Har kjøpt oppgraderingssett fra Komplett, hk, cpu, ram, psu og kabinett, samt ny lisens av Windows 10. Gamle enheter som er beholdt er skjermkort, ssd og dvd-spiller. Etter montering fungerte pc'n problemfritt i ca 2 uker, men i siste 3-4 dager har skjermen begynt å flimre svakt og så blir som regel skjermen "nesten" svart. Først trodde jeg den ble svart og at ingen ting virket, men i går når solen lyste opp inne så jeg at musepekeren beveget seg, lyden fungerer, og jeg ser at det er normal aktivitet bak det sorte skjermbildet. Hverken skjermen eller skjermkortet er årsak til problemet. Dette har jeg testet ut. Forsøkte å starte pc'n i sikkermodus, med samme problem fortsatt. Kan det da være den nye psu'en (Evga 500BQ) eller noe i Bios som er problemet? Første gang jeg har forsøkt å montere pc selv og var litt stolt når jeg fikk den til å fungere problemfritt med en gang, men gleden varte bare 2 uker. Det er forøvrig en såkalt hjemme/kontor pc og ikke spill pc. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Har du forsøkt å bytte kabel mellom skjermkort og skjerm? Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 10. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2017 Nei det har jeg ikke forsøkt. Jeg har bare 1 skjermkabel. Det er VGA kabel, med adapter VGA til DVI inn i skjermkortet. Men jeg har forsøkt å koble skjermen til min laptop og da fungerer skjermen fint, så jeg tror neppe det er skjermen eller kabelen som er problemet. Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 10. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2017 Hei igjen Forsøkte på nytt å koble skjermen til min laptop, og denne gangen fikk jeg ikke bilde på skjermen. Så da har du kanskje rett likevel da, at det kan være skjermkabelen som er dårlig? Har du vært borti det samme problemet selv? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Ja, jeg har vært borti at kabelen er helt eller delvis defekt så kan være den. Har du ikke noe annet enn VGA-inngang på skjermen? Kan du for eksempel bruke DVI, HDMI eller (Mini/)DisplayPort direkte mellom skjermkort og skjerm? Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 11. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2017 Skjermen har kun VGA-inngang. Den er tross alt ca 6 år gammel tror jeg. Vet ikke hvor vanlig det var med DVI, HDMI ol den gang? Kjøpte meg ny VGA kabel i dag og prøvde, men resultatet var dårlig. Fortsatt svart skjerm. Nå kommer jeg ikke inn i det hele tatt i Windows eller Bios og får sett om jeg kan finne ut noe lurt, eller jeg kommer vel dit men ser ikke noe fordi skjermen er nesten helt svart. Siste 3-5 dagene har iallefall skjermen virket av og til. Får vel anta at det er skjermen som har tatt kvelden da. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Høres ut som et problem med skjermen ja. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Ja, da virker det som at det er skjermen. Jeg har vært borti ved flere tilfeller at skjermen i den alderen oppfører seg merkelig og tar kvelden.. Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 12. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2017 Da har jeg bestilt ny skjerm, og kommer med oppdatering når jeg har fått montert den. Takker for tips. 1 Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 Da har jeg fått ny skjerm som er koblet til pc'n og alt ser bra ut så langt. Det var tydeligvis den gamle skjermen som var gåen likevel da. 1 Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Eller så trengte du et aktiv adapter vga til dvi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå