Volvo Turbo Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 (endret) Hei! har en Suzuki tsx som jeg er ganske sikker på feiltenner... når jeg triller den smeller det litt sånn men ikke noe kraftig( orginalpotte som demper lyden?)den nykker og, men virket som det ble værre og værre hvor mange ganger jeg prøvde. moppa er ikke helt orginal, men gikk fint til en dag den plutselig feiltente kraftig en reinværsdag. Skal væra ny coil, plugg . noen tips til hvor jeg kan begynne feilsøkinga? eller noen som har noen tanker? takknemlig for alle kommentarer;) er forresten gnist... update: idag når jeg trilla den klarte jeg å holde liv i den da jeg var over 5-6 tusen en stund, før den plutselig stopper for noen sekund og går igjen og gjør dette noen ganger før den dauer ut. da jeg prøvde uten endestuss smalt det skikkelig en gang og flamma ut potta, så tror det er noe feiltenning, hva kan det være hvis det ikke er coilen? Endret 10. mai 2017 av Volvo Turbo Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Sjekk at halvmånesplinten til svinghjulet er på plass og ikke er knekt. Og har den stifter eller CDI? Hvis den sviver på høyt turtall men dauer ved lavt kan det være du mangler sylinderkompresjon eller veivhuskompesjon. Lenke til kommentar
Volvo Turbo Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Cdi, innebygd i coil. Splinten er på plass og ser fin ut:) Forgje dagen føltes ut som den daua bare ved lavt turtall, men da jeg prøvde den dagen etter virket det som turtallet ikke hadde særlig å sei. har video forresten https://www.youtube.com/watch?v=N2Bu-ezKjQo I og med at cdi og coil er ny, tror du det kan være tennspolen/ statoren, eller har det bare med lys på sykkelen å gjøre virker som om det blir verre når den blir varm også... Endret 16. mai 2017 av Volvo Turbo Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Det høres definitivt elektrisk ut. Du kan sjekke alt av ledninger. Pluggledning, lednming fra CDI til coil (trodde ikke de var kombinert på TSX). Og ikke minst, sjekk ledninger i forbindelse med tenningslåsen. Jeg tror du kan koble vekk hele tenningslåsen og se om den sviver bedre da. Samme med stoppknapp hvis du har det. Edit: Sjekk også plugghetta. Jeg hadde en Tempo med helt smme symptom og da var det plugghetta. Og det sitter trolig en pick-up under svinghjulet du kan sjekke ledningen til. Endret 16. mai 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Volvo Turbo Skrevet 17. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2017 Skal se litt på den idag, evt. imorgen, da kan jeg gå gjennom ledningene og prøve med annen plugghette. Tenningslåsen burde jeg sjekke også, har også hørt det bare er til å nappe ut stoppknapp er koblet fra. Sånn pick-up tror jeg ikke de har, men skal se på ledningene nedover der. Tusentakk for tipsa, skal si hvordan det går Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Den må ha en form for pick-up for å i det hele tatt klare å tenne på riktig tidspunkt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå