Anonymous12345 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 For en liten tid siden kjøpte jeg en mikrofon på Ebay som skal kunne kobles til PC ved hjelp av en kabel med både USB og AUX. Dessverre ser det ut til at den ikke fungerer når jeg kobler den til PC'en. Det kommer ikke opp noen valgmeny når den kobles til, og jeg får den heller ikke opp når jeg går inn på innstillinger for lydenheter. Ved opptak blir det heller ingen lyd... Noen som har noe peiling på hvorfor det er slik? Evt. hva jeg kan gjøre for å få denne mikrofonen til å fungere? Legger ved en link til typen mikrofon jeg har kjøpt: http://www.ebay.com/itm/-/282381684256?roken=cUgayN&soutkn=xX6NsO På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Der står det: "USB cable power supply" Denne typen mikrofon trenger strøm, derfor USB kabelen. Men det er ikke en USB enhet som du forventer. Lenke til kommentar
Anonymous12345 Skrevet 11. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2017 Der står det: "USB cable power supply" Denne typen mikrofon trenger strøm, derfor USB kabelen. Men det er ikke en USB enhet som du forventer. Ok, da har jeg misforstått teksten litt Takk skal du ha! Men skulle den ikke kunne lade på PC'ens strøm gjennom USB-en? Evt. holder det å bruke et støpsel med USB-uttak? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Hva mener du med "lade på PC'ens strøm"? Jeg antar at mikrofonen ikke har oppladbart batteri, den får strømmen den trenger fra USB kontakten. Om USB pluggen står i en PC eller noe annet skal vel ikke spille noen rolle. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Hvis du kobler det til en bærbar så er det ikke sikkert alle USB-portene klarer å levere nok til den. Ofte er det bare 1 port som kan brukes til lading/strømforsyning. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 (endret) Neida, alle usb-porter leverer nok strøm til en slik enhet, ellers følger de ikke USB-standarden. Enkelte porter har mulighet for strøm utover USB-standarden. Dette kreves av ipad f.eks; samt en del telefoner lader raskere om de får mer strøm (tilsvarende som de får med usb-kabel koblet til vegg-lader). F.eks på en macbook eller imac så kan alle porter levere mer strøm enn standarden. Dette styres via kommunikasjon via enhet til mac; som igjen gir den mer om den ber om det. Om ikke enhet spesifikt ber om mer strøm så får den strøm i henhold til USB-standarden (slik at man ikke ødelegger usb-enheten som er koblet til). Samme strategi gjelder for en del pc'er. På samme måte styres strømmengde enheten får innenfor USB-standarden også (så alle får ikke 0.5A uansett; de kan be om 0.1A eller andre verdier). Endret 14. mai 2017 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå