Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kor mye kbps får du egentlig hos NGT?

Anbefalte innlegg

Som topic'en sier så lurer eg på ka hastighet du får i forhold til det du egentlig skal ha? Selv har eg bravo (den billigste hastighet) der eg skulle ha fått 850/384kbps men får 1059/384kbps. Dette er det samme hos venner og familie. Altså vi får 250kbps mer enn det de reklamerer for. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
de reklamerer jo med at de 3 første månedene så får man et nivå høyere hastighet da...

Det har ikke noe med det å gjøre skjønner du! Det NextGenTel gjør for alle sine ADSL abonneneter er å sette hastigheten litt opp for å kompansere for ting som overhead som alltid vil være der slik at ytelsen i praksis blir opp i mot (noen ganger over) den hastigheten abonnementent spesifiserer! Synes det er veldig bra av NGT å gjøre dette!

For meg som har raskeste SHDSL er dette desverre ikke mulig da 2304 er teoretisk maksimum for SHDSL på ett trådpar...

Lenke til kommentar
har samme bredbånn som snowdog, men jeg har ikke fått noe ekstra speed :mad:

ligger på en 50 mer enn det jeg egentlig skal ha, men slik pleirer det jo å være da... :devil:

Hvis du går inn på Quick View på routeren din skal du se at du har fått litt ekstra speed. Det er nettopp det at NGT gir deg ekstra speed som gjør at du får litt ekstra som du sier... det er ikke bare "sånn det er". De færreste ISP'er gjør sånn som NGT!

Lenke til kommentar
Har delta 2000.

Men jeg får bare 1800 - 1900 ned og ca 500 - 530 kbit/sek opp.

Egentlig skal det vel være 2000 x 640

Burde jeg klage på det?

Var ikke så ille det. Dette kan være pga. mange ting. Når jeg først fikk NGT lå den 100-200 under lover hastighet, så tok jeg en format c: og vips var den 40-50 kbps over lovet hastighet - så innstillinger lokalt på din PC kan ha mye å si. Samme med linjekvalitet fra ruter til PC. Har også hørt at eldre telefoner tilknyttet linjen kan ha en innvirkning på farten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...