Gå til innhold

Den største nyheten i Java 9 kan bli sendt tilbake til tegnebordet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oracle burde jobbe mer sammen med Java-miljøet og høre på årelange erfaringer fra bl.a. Maven og OSGI miljøene. Så langt jeg har lest av debatten, virker det som mye av Jigsaw spekken er forhastet, uprøvd nybrottsarbeid som ingen helt vet hvordan kommer til å fungere utenfor JRE'en.

Lenke til kommentar

Oracle burde jobbe mer sammen med Java-miljøet og høre på årelange erfaringer fra bl.a. Maven og OSGI miljøene. Så langt jeg har lest av debatten, virker det som mye av Jigsaw spekken er forhastet, uprøvd nybrottsarbeid som ingen helt vet hvordan kommer til å fungere utenfor JRE'en.

Maven er bare tragisk. Det er forsåvidt ikke en halvgal grunnidé -- og så gikk absolutt alt til helvete underveis. Og det verste er at det er så utbredt at man kan ikke engang velge å la være å ha et forhold til det. (I så fall skaffer man seg bare ekstraarbeide).

Håper OSGi er blitt bedre siden jeg brukte det.

Lenke til kommentar

Oracle burde jobbe mer sammen med Java-miljøet og høre på årelange erfaringer fra bl.a. Maven og OSGI miljøene.

Maven er bare tragisk. Det er forsåvidt ikke en halvgal grunnidé -- og så gikk absolutt alt til helvete underveis. Og det verste er at det er så utbredt at man kan ikke engang velge å la være å ha et forhold til det. (I så fall skaffer man seg bare ekstraarbeide).

Et alternativ til Maven er Gradle. Den begynner å bli ganske mye utbredt. Jeg har selv begynt å få øynene opp for Gradle etter flere år med Maven.

Endret av DJViking
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...