Kobraz Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Hei. Finner ikke noen logisk forklaring på hvorfor ikke filen index.php funger, her er koden: <?php include 'log.php'; phpinfo(); ?> Det er meningen at denne filen skal inkludere log.php som ser slik ut: <?php // Getting the information $ipaddress = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $page = "http://{$_SERVER['HTTP_HOST']}{$_SERVER['PHP_SELF']}"; $page .= iif(!empty($_SERVER['QUERY_STRING']), "?{$_SERVER['QUERY_STRING']}", ""); $referrer = $_SERVER['HTTP_REFERER']; $datetime = mktime(); $useragent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; $remotehost = @getHostByAddr($ipaddress); // Create log line $logline = $ipaddress . '|' . $referrer . '|' . $datetime . '|' . $useragent . '|' . $remotehost . '|' . $page . "\n"; // Write to log file: $logfile = 'logfile.txt'; // Open the log file in "Append" mode if (!$handle = fopen($logfile, 'a+')) { die("Failed to open log file"); } // Write $logline to our logfile. if (fwrite($handle, $logline) === FALSE) { die("Failed to write to log file"); } fclose($handle); ?> På serveren har jeg filene index.php (øverste koden), log.php nederste koden og logfile.txt. Log.php skal lagre ip-adressen med mer. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Thorbear Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Har du prøvd å slå på feilrapportering, slik at PHP selv kan fortelle deg hva som er galt? Ellers ser det ut som du prøver å bruke en funksjon jeg ikke hadde hørt om før: iif(). Siden du ikke nevner det spesifikt så vil jeg anta at du ikke har PHPKit installert, så da finnes nok ikke denne funksjonen noe sted. Burde gå fint å bytte det ut med: (!empty($_SERVER['QUERY_STRING'])) ? "?{$_SERVER['QUERY_STRING']}" : ""; Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Ett annet problem i koden er bruken av die(), da blir ikke fclose() utført, er bedre å skrive kode som rydder opp etter seg. Siden det ikke skjer noe annet etter die() enn fclose() så erstatt die() med echo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå