Ni kon Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Her er problemet: I går fikk jeg mitt etterlengtede tastatur i posten + noen andre lekre ting til PC'n min. Som den geeken jeg er gikk jeg selvfølgelig umiddelbart i gang med å montere inn dvd brenner, nye papsvifter etc. Hele seansen avsluttet jeg med å installere tastatur + mus. Starter opp og installerer drivere. Humøret var på topp. Men humøret sank betraktelig når jeg oppdaget at nettverksforbindelsen var borte! Hyl! Jeg benytter meg av Avidi og hovedkortet er ASUS a7n8x deluxe. Argh!! Prøvde å bytte kabelen til den andre LAN inngangen, men til ingen nytte. Dette var bare begynnelsen på 3 timer med morro. Gikk deretter inn på nettverksinstillinger og fant ut at nettverkskortet ragistrerte en 169.xxx ip adresse, som alle her vet er en fake adresse som bare er tull. Begynte deretter å rote med ipconfig og pinging. Ingen nytte! Muffens tenkte jeg: og begynte å sjekke om det lyste på modem når jeg tok ut kabel + lys bak på nettverkskortet. Det reagerte og jeg var virkelig rådvill. Begynte nå å uroe meg for at jeg hadde ødelagt noe i PC'n etter en noe hardhendt behandling av hk og dvd-brenner. neida, alt fungerte. Gikk inn i admintrative verktøy og begynte en febrilsk oppdatering av drivere. Igjen ingen kontakt med nettet. Sjekka at ingen aktive brannmurer var oppe, og alt annet som jeg kunne komme på. Tok til og med systemngjenomretting fra noen dager tidligere, ingen ingenting. Ok dette var krise!! Var jeg så uheldig at modem eller kabel ble ødelagt da jeg balla rundt på kontoret? Fikk sjekka at det fungerte mot min bærbare. Argh!! Tenkte så, hmm, kan det være den nye lekkerbisken som skaper alt dette rotet? Røska ut ledninger og koblet til gammelt tastatur og mus, og restartet. Voila, nettforbindelse igjen. Så nå sitter jeg her og lurer på hvordan jeg skal få dette til å fungere? Jeg vil jo gjerne bruke den nye lekkerbisken, men når den tuller og tøyser slik vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg nevner at jeg hadde en blåtannadapter D-link dbt-120 inne fra før som jeg tok ut før jeg startet med innstallasjon. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Vel sitter her nå med skjegget i postkassa og prøver finne løsning Hva skal jeg gjøre (?), har et blåtann ikon på desktoppen men det nekter la seg avinnstalere. Vil helst ikke formatere og reinstalere XP, da jeg har skjult en del støøre filer på PC'n min Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Har undersøk saken med logitech og mente jeg burde oppdaterer Nvida driverne mine. Noen meninger? Sitter på jobben og skal snart hjem. Takker for all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hvis du har 169.254.x.x IP så er det nok windows som har rotet det til selv. Trykk start ->kjør netsetup og kjør gjennom den. Hvis den finner en internett forbindelse skal det bli satt opp automatisk. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 takk for tips GEeZuZz (kult navn). Skal teste det i kveld Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 har nå testet det til ingen nytte. Ser vist ikke ut til at jeg får benyttet dette tastaturet og internett samtidig. Takker for hjelp Geezuzz, men jeg tar kontakt med logitech og avidi i dag. synd jeg skulle få så mye problemer med dette tastaturet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå