Gå til innhold

Nvidia Volta & Turing - Arkitektur og produkter


HKS

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

På plass og klar for GTC. Så blir det spennende å se hva som offentliggjøres her. Hvis noen på dette forumet tilfeldigvis er her så er dere velkommen til å stikke innom på min presentasjon på onsdag, hvor jeg snakker litt om resultatene av et forskningsprosjekt vi har hatt gående de siste tre årene.

 

https://2018gputechconf.smarteventscloud.com/connect/sessionDetail.ww?SESSION_ID=152411&tclass=popup

 

Våres prosjektpartner Dolphin Interconnect Solutions AS har også stand på messeområdet (booth 523) her på GTC.

 

post-4368-0-65606800-1522084384_thumb.jpg

 

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder fra hva som skjer på GTC, og litt informasjon fra noen av presentasjonene her. Selve "Opening Keynote" er i morgen (tirsdag) og den begynner rundt klokken 18 norsk tid. Kommer garantert til å bli kommentert live på sider som AnandTech.com etc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror nok de fleste som ventet på en ny arkitektur og andre nyheter ble skuffet i dag.

 

Nvidia viser ikke frem noen nye arkitekturer i dag, heller ikke noe ny hardware for konsumenter. Det som ble annonsert i dag var at alle Volta-kortene (GV100) som blir levert fra nå av har 32GB med HBM2 isteden for 16GB.

 

 

Noe annet som kommer til å få stor innvirkning på grafikk er at NVLink 2 (i første omgang på Quadro GV100) nå støtter grafikk. Det vil si at hvis du kobler sammen to GPUer så vil den virke som en stor GPU for grafikkapplikasjonen. Dette vil fjerne alle problemene man har med dagens implementasjoner av SLI

 

Så møt oppfølgeren til SLI...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror nok de fleste som ventet på en ny arkitektur og andre nyheter ble skuffet i dag.

 

Nvidia viser ikke frem noen nye arkitekturer i dag, heller ikke noe ny hardware for konsumenter. Det som ble annonsert i dag var at alle Volta-kortene (GV100) som blir levert fra nå av har 32GB med HBM2 isteden for 16GB.

 

 

Noe annet som kommer til å få stor innvirkning på grafikk er at NVLink 2 (i første omgang på Quadro GV100) nå støtter grafikk. Det vil si at hvis du kobler sammen to GPUer så vil den virke som en stor GPU for grafikkapplikasjonen. Dette vil fjerne alle problemene man har med dagens implementasjoner av SLI

 

Så møt oppfølgeren til SLI...

Wooot!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det faktisk fungerer i praksis så roper jeg halleluja.

NVLink 2?

 

Jepp, to GV100 brikker vil for en grafikkapplikasjon så ut som en brikke, så isteden for 2 x 32GB slik som med SLI så ser applikasjonen 64GB, og isteden for 5120 cores ser applikasjon 10240 cores.

 

GV100 har seks NVLink 2 koblinger, til sammen blir det 300 GB/s båndbredde mellom brikkene.

 

NVLink kommer i fremtiden også til å bli brukt på GeForce, og etterhvert på multi-chip løsninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ha 2 nye skjermkort rett etter påske! Eneste jeg vil ha til pc'n av hardware... Kom igjen nVidia! Gi oss "1180" snarest!

Neste generasjon av GeForce-produkter kommer til primært å bruke GDDR6 minne. Masseproduksjon av GDDR6 er det som kommer til å avgjøre når lanseringen kommer. Brikkene har allerede hatt tap-out. GDDR6 blir tilgjengelig fra flere produsenter, SK Hynix, Samsung og Micron.

 

Estimatet er Q2 2018.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...