Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Reparere gummi som sprekker

Anbefalte innlegg

Har en gummiforing som gjør jobben sin, men den har sprekker og jeg kunne tenke meg at den kan holde lenger dersom jeg fyller sprekkene med noe vulkaniserende gummi eller noe "gummipasta"..

Har lett på ebay osv, men det er bilde av tuben og ikke innholdet.. Foringen er ikke ødelagt og bilen gikk gjennom EU-kontroll for et par dager siden, så jeg vil helst at det skal holde gjennom neste kontroll også. 

Noen som har et tips til hva som kan brukes? Hvit silikon blir litt feil :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Enig med han over her. Skjønner ikke hvorfor folk skal gidde å bruke så mye tid og energi på jallafiks når å bytte delen selv ikke er noe dyrt eller veldig innviklet..

Lenke til kommentar

Enig i at man bør gjøre en god jobb i stede for å klabbe med dårlige løsninger, men det er "off topic" mener jeg.

Man bytter ikke ut bilen når den er møkkete, blir litt av samme logikk.
Foringen er ok, og det er ikke fare for at den skal slutte å gjøre det, så en 20kr fiks som holder er jo bedre enn 1000kr i deler og 2timer med arbeid. Sikaflex har jeg, men vil gjerne at stoffet "smelter sammen" med gummien. Punkterte et nytt dekk for noen år siden og stakk en remse med noe gummiguffe inn i dekket, det har nå vart hele dekkets levetid. Lappet noen rusthull med glassfibersparkel, enda klipp og sveis sikkert hadde vært bedre 4 år senere er det like fint.

Så tilbake til evt løsning. Finnes det noe som virker? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...