wampster Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Har planer om å få badet renovert/pusset opp (ca 4kvm) og tenker å kjøpe inn materialer selv. Tenker da alt, fliser/møbler/varmekabler/membran/fuging osv. Lurer da på hvordan kvaliteten på varene de har/selger på megaflis er, noen som har erfaring med det? Greit å bruke eller noe man bør unngå? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Aner ikke det med kvaliteten på flisene, men hvorfor skal du kjøpe alt selv, antar du skal ha noen andre til å gjøre jobben? Lenke til kommentar
wampster Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) Det stemmer. Har noen venner som skal hjelpe meg (snekker/rørlegger/murer). Da de har mye å gjøre på jobb/vedsidenav jobb synes de det var greit at jeg sørget for at alt nødvendig var i hus. I tillegg får jeg da akkurat det jeg selv ønsker. Det kommer jo selvfølgelig til å dukke opp uforutsette ting man trenger osv, men jo mer som er på plass før/ved start jo mindre må ordnes mens man holder på. edit: kvalitetene på flisene er vel det jeg er minst skeptisk til, tenker mer på kvaliteten av det andre: membran, fuger, primer, impregnering, varmekabler etc. Endret 9. mai 2017 av wampster Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Sånn sett ja. Jeg tenkte du gjorde gjorde det for å spare penger eller noe slikt for at håndtverkere ikke skulle bruke tid og prispåslag, noe som kunne slått tilbake på deg selv både på pris og om noe går galt, men tar du det privat er det jo ditt ansvar uansett hva som skjer Lenke til kommentar
wampster Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 Vel det er jo ikke privat. De kommer til å fakturere og gi ferdigattest/papirer selvfølgelig. Men da kjenner jeg folka, og vet at de er flinke. Det jeg lurte på er om det er et annet sted man bør kjøpe fra pga kvalitet, eller om megaflis (eller de andre kjedene) har bra nok kvalitet Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) Da ville jeg uten tvil latt de kjøpe det inn også. De har gjerne rabatter slik at det blir billigere og da kjøper de inn produkter de kjenner til fra før. Og ikke minst, de er ansvarlig for at det fungerer som det skal og ikke du. Lekker badet ditt etterpå kan håndtverker skylde på varene du kjøpte, og butikken du kjøpte fra skylde på håndtverkerene og ingen av de vil ta kostnaden med å fikse det. Just my 2 cent.. Edit: ikke minst sparer de antagelig også tid da de slipper å sette seg inn i hvordan man bruker produktene du har kjøpt. Endret 10. mai 2017 av aklla Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Hvis du kjøper lim, fugemasse og jeg tror silikon, av forskjellig fabrikat, så bryter du garantien til de produktene mtp misfarging. Ikke kjøp den billigste membranen, den tåler mindre og må bruke mer for å oppnå samme tetningskapasitet. Kan hende jeg kommer med flere gullkorn i morra. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Det spørs litt hva du bor, i borettslagsleiligheter har man gjerne krav om kvitring fra firma som er sertifisert etter våtromsnormen for oppusning av våtrom. (velg da et firma med god likviditet) Er det enebolig eller selveierleilighet kan du gjøre alt selv bortsett fra rørlegger og elektriker arbeid, men dokumenter alt du gjør med bilder og kvitteringer hvis det skulle oppstå en vannskade så du har dokumentasjon tii forsikringsselskapet. Ved selveierleilighet kan du bli ansvarliggjort for skader på andre leiligheter og det kan bli dyrt. Kjøp produkter fra kjente produsenter så hvis noe svikter har du mulighet å gå etter de ved skade.(det kommer til å koste dessverre) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Litex er jo ganske populært. Men spesielt billig ville jeg vel kanskje ikke akkurat sagt det var. Dog virker det veldig lett å sette opp selv. http://www.litex.no/?lang=no_NO Vet ikke om noen her inne har erfaring med det? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Kjøpte baderoms møbler og en dusj(uten om blandebatteri) hos megaflis en gang, var ikke bra. Lekkasje oppsto ganske raskt(internt i koblinger som var montert ved fabrikk). Selve møbelet var ok, men skrek ikke kvalitet akkurat. Hadde glatt brukt noen tusen ekstra for mer kjente ting i dag. Fikk dog ny vask osv på garanti, men samme saken så går vell lekk igjen. Bor heldigvis ikke der nå. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Megaflis selger stort sett de samme varene som alle andre våtromsbutikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå