Gå til innhold

Bør omskjæring av guttebarn forbys?

83 stemmer

1. 1. Bør omskjæring av guttebarn forbys?

• Ja
      79
    • Nei
      4
  2. 2. Er det smart av Alliansen, Liberalistene og Selvstendighetspartiet å politianmelde helsevesenet?

• Ja
      50
    • Nei
      25

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hørt om tilfeller hvor babyer som omskjæres har mistet penis. Siden langt flere babyer omskjæres enn voksne, så er det statistisk relevant.

Jeg vil tro det er rimelig ufarlig å omskjære babyer, siden det har vært gjort i flere tusen år, med primitiv teknologi, uten problemer.

Jeg har hørt om babyer som har mistet livet på grunn av omskjæring. I tusenvis av år har babyer fått fatale skader av omskjæring. Hvis du er konsekvent vil du da måtte si det motsatte av hva du nettopp sa. Det virker for deg som om omskjæring av babyer er mye farligere enn omskjæring av voksne.

Er du konsekvent, eller endrer du bare mening avhengig av om ny informasjon støtter synet ditt eller ikke?

Jeg har aldri hørt om babyer som har dødd, blir skadet eller fått varige men av omskjøring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke kjønnslemlestelse. Det går ikke utover noen funksjoner og er ikke farlig.

Kjønnslemmlestelse hadde vært å kutte av kukhodet.

Hva med å kutte av øreflippene? Hva med å merke med svimerke? 

Det går ikke ut over noen funksjoner og er ikke farlig. Du blir bare merket for livet uavhengig av hva du måtte ønske.

Endret av Noxhaven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt om tilfeller hvor babyer som omskjæres har mistet penis. Siden langt flere babyer omskjæres enn voksne, så er det statistisk relevant.

Jeg vil tro det er rimelig ufarlig å omskjære babyer, siden det har vært gjort i flere tusen år, med primitiv teknologi, uten problemer.

Jeg har hørt om babyer som har mistet livet på grunn av omskjæring. I tusenvis av år har babyer fått fatale skader av omskjæring. Hvis du er konsekvent vil du da måtte si det motsatte av hva du nettopp sa. Det virker for deg som om omskjæring av babyer er mye farligere enn omskjæring av voksne.

Er du konsekvent, eller endrer du bare mening avhengig av om ny informasjon støtter synet ditt eller ikke?

Jeg har aldri hørt om babyer som har dødd, blir skadet eller fått varige men av omskjøring.

Rundt 100 spebarn dør av komplikasjoner av omskjæringer i USA hvert år.

https://www.circinfo.org/USA_deaths.html

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har du hørt om det.

En voksen mistet penis. 100 barn dør hvert år, kun i USA, med moderne medisinsk kunnskap. Du kan jo tenke deg hvor mange som døde i jernalderen og middelalderen da ingen visste om bakterier eller å vaske hendene.

Er du konsekvent og sier at omskjæring av barn er farligst, eller endrer du bare mening avhengig av om ny informasjon støtter synet ditt eller ikke?

Den ene artikkelen du trakk frem er ikke statistisk representativt for noe som helst.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Nå har du hørt om det.

En voksen mistet penis. 100 barn dør hvert år, kun i USA, med moderne medisinsk kunnskap. Du kan jo tenke deg hvor mange som døde i jernalderen og middelalderen da ingen visste om bakterier eller å vaske hendene.

Er du konsekvent og sier at omskjæring av barn er farligst, eller endrer du bare mening avhengig av om ny informasjon støtter synet ditt eller ikke?

Den ene artikkelen du trakk frem er ikke statistisk representativt for noe som helst.

Jaha, har du noe som helst bevis for den påstanden?

Lenke til kommentar

Rundt 100 spebarn dør av komplikasjoner av omskjæringer i USA hvert år.

https://www.circinfo.org/USA_deaths.html

Hvis det stemmer så bør jo selvsagt omskjæring forbys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...