Titanic Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 (endret) For meg er den nye ordningen åpenbart en stor fordel for disiplinerte langsiktige sparere. Jeg skal lage tilsvarende grafer som dem jeg postet ovenfor, tilpasset den nye ordningen, senere i dag. Forskjellen over 30 år vil være svært stor. Men hvis fradraget blir 22%, men skattesatsen ved salg blir 22% pluss oppjusteringsfaktor på 1,3 eller noe, så vil det trekke ned ganske mye... Endret 12. mai 2017 av selters 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 For meg er den nye ordningen åpenbart en stor fordel for disiplinerte langsiktige sparere. Jeg skal lage tilsvarende grafer som dem jeg postet ovenfor, tilpasset den nye ordningen, senere i dag. Forskjellen over 30 år vil være svært stor. Men hvis fradraget blir 22%, men skattesatsen ved salg blir 22% pluss oppjusteringsfaktor på 1,3 eller noe, så vil det trekke ned ganske mye... Fekk du laga noko graf med dei nye IPS-reglane? Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 For meg er den nye ordningen åpenbart en stor fordel for disiplinerte langsiktige sparere. Jeg skal lage tilsvarende grafer som dem jeg postet ovenfor, tilpasset den nye ordningen, senere i dag. Forskjellen over 30 år vil være svært stor. Men hvis fradraget blir 22%, men skattesatsen ved salg blir 22% pluss oppjusteringsfaktor på 1,3 eller noe, så vil det trekke ned ganske mye... Fekk du laga noko graf med dei nye IPS-reglane? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Tar du hensyn til ulik beskatning ved uttak? Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Tar du hensyn til ulik beskatning ved uttak? Nei. Jeg tar ikke hensyn til oppjusteringsfaktorer eller skjermingsfradrag, bare effekten av utsatt skatt på inntekt. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Er det noen banker som er mer gunstige å ha IPS hos enn andre, med hensyn på kostnader eller er det mye det samme hos alle? Jeg ser Nordea tar 0.75% på inskudd i tillegg til 1.5% årlige forvaltningskostnader. I tillegg kommer forvaltningskostnader forbundet med fondet du velger. Det blir jo noen prosenter til sammen etterhvert. 1 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Jeg ville sjekket litt flere banker. Nordea sine priser ser ganske høye ut. Skandibanken og Nordnet kan være gode alternativer. 1 Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Men kommer det ikke en ny IPS ordning fra nov-17? Nordea sine avgifter gjelder vel ikke mtp den nye ordningen? Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Noen som har fått med seg om noen faktisk har dette klart? Nordnet har sagt at de IKKE får klargjort IPS før årsskiftet. Er det noen banker som har det tilgjengelig i 2017? Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Noen som har fått med seg om noen faktisk har dette klart? Nordnet har sagt at de IKKE får klargjort IPS før årsskiftet. Er det noen banker som har det tilgjengelig i 2017? Storebrand mener de skal ha det klart i alle fall: https://www.storebrand.no/privat/pensjon/ips Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Bra. Det ser også ut som Skandiabanken er klare. Dvs de bruker samme formulering om at det kommer i november. Satser på at det betyr at de selv lanserer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå