Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du, så er det det at jeg ikke er så begeistert for info som kommer fra AKp....

Jeg bare leser i tre forskjellig tidsskrifter at China kan kalles et kommunistisk land.

JA; jeg forsøkte å si at kineserne liker staten. Ja.

Problemet, tror jeg, er at den kinesiske Yunaen (er det ikke det?!) er bundet til dollaren. Dette ødellegger for USA og Vesten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du leser er revnende likegyldig. Enhver tølper klarer da å fatte at Kina ikke er kommunistisk, selv om det er KKP som regjerer i landet.

Angående artikkelen så skal det være sagt at den er passe farget av at det er vår venn Steigan som har skrevet den, Steigan var Maoist og tullete Kina rævsleiker i sin ungdom.

Lenke til kommentar

Joachim: Du snakker om at Kina ikke vil følge de fastsatte WiFi-standardene... men du da:

-Bruker du Internet Explorer?

-Windows?

-Word?

I så fall støtter du opp under et selskap som utfører like onde gjerninger på dette området, som du påstår Kina gjør. (Microsoft blåser langt i for eksempel W3C-standarder og XML-standarder).

Lenke til kommentar

Hei Gspr!

Jeg har Windows på alle maskiner, har faktisk innsatlert netscape og mozilla på noen, men det brukes ikke! Selvsagt bruker jeg også Office, da jeg ikke liker, jeg har prøvd, Open Office. Men jeg er for konkurranse

Dessutem synes jeg det er veldig synd at China ikke godkjenner privat eiedomsrett! Uff og huff!

Lenke til kommentar

Joda, OpenOffice hadde vært bra om Microsoft hadde lagt go'-viljen til... hadde Office vært opensource hadde OpenOffice hatt bedre støtte for wordformatet, per i dag er støtten ALT for dårlig, spesiellt med tanke på forskjellige typer tekstformatering osv. Per i dag er det ofte nødvendighet med OpenOffice på maskina man skriver ut fra, noe jeg sjeldent har tilgang til... Samtidig ER faktisk den originale officepakka bedre med tanke på funksjoner. (utenom den SATANS plagsomme bikkja ;))

Lenke til kommentar

Haltan, du forklarte nettopp hvorfor man IKKE skal bruke MS Office. lukkede formater er udemokratisk. At offentlige institusjoner presterer å legge ut informasjon i doc format forbauser meg. De forutsetter at alle som har kjøpt seg en PC er villig til å svi av 4 høvdinger på ei officepakke.

Og hva er dårlig med OpenOffice forresten?

Jokke: Om du bruker IE så støtter du undergraving av vedtatte standarder på internett. bl.a. HTML, XML, CSS etc. Prøv å installere Opera, gjerne betal for det også, så kan du støtte norsk næringsliv samtidig som du får deg en browser som faktisk er kompatibel med standardene og som ikke implenterer jukse standarder.

Nå har jeg ikke full oversikt over WiFi saken, men jeg vil tro de har samme grunnlag som ved den nye DVD standarden. De nekter å betale lisenser for å bruke utstyret. En annen faktor kan jo være for å spare spenn så de kan utvikle Kinesisk industri osv.

Eiendomsrett er forsåvidt tyveri.

Lenke til kommentar

Den nye office-greien koster vel 2 000 om man kan lyve på seg å være student? Oppgradering enda billigere? Jeg har Opera på en av de andre PCene. Bruker jeg det? Nei... Godt mulig at det er bedre, men jeg er mer vant til IE, Så det så.

Jeg vet ikke hvorfor China ikke vil bruke standard WiFi eller andre DVD-formater. Det synes jeg er synd, selvom jeg er for konkurranse får China jammen være like gode som alle andre å ta i bruk det folk bruker.

Lenke til kommentar

Egentlig så driter jeg i om Office koster 10 000 eller 50 kroner, poenget er at MS Office bruker lukkede formater, noe som fører til at for å kunne lese f.eks. ett Word dokument så MÅ du ha Wintendo og MS Office.

IE har jo ikke utviklet seg en døyt siden de fikk over 90% markedsandel, Opera, Mozilla, Konquer og andre browsere er i rivende utvikling for tiden. Og dessuten så følger disse browserene vedtatte W3C standarder og det tom UTEN å legge til noe ekstra fille tags etc. finfint :-)

Jeg forklarte nettopp hvorfor Kina utvikler egne standarder.

Lenke til kommentar
Den nye office-greien koster vel 2 000 om man kan lyve på seg å være student? Oppgradering enda billigere? Jeg har Opera på en av de andre PCene. Bruker jeg det? Nei... Godt mulig at det er bedre, men jeg er mer vant til IE, Så det så.

Jeg vet ikke hvorfor China ikke vil bruke standard WiFi eller andre DVD-formater. Det synes jeg er synd, selvom jeg er for konkurranse får China jammen være like gode som alle andre å ta i bruk det folk bruker.

Men poenget er at du ikke har stort du skulle ha sagt, når du støtter Microsoft som jo gjør det samme som Kina. (KINA, KINA, KINA! Ikke noe Ch!)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...