Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN og analog telefon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei,

Du må forandre abbonnementet til ISDN. Da får du i tillegg 2 telefonlinjer (eks 1 til pc og 1 til telefon).

Finnes en adapter fra ISDN til analog du kan bruke hvis du vil bruke de gamle telefonene

Abb. koster litt mer enn analog telefon - hvor mye finner du nok ut av på telenor.no .

Hvis du har mulighet for ADSL vil nok det i lengde bli billigere (for ikke snakke om mye mer morro)

Endret av kalkulatoren
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar.

Spør litt videre jeg. Dette gjelder installasjon av isdn-utstyret.

Etter som jeg forstår kobler jeg altså adapteren på linjen der den kommer inn i huset. Så setter jeg ledningen som går til telefonene inn i kontakt 1 i adapteren. Deretter legger jeg en ny ledning fra kontakt 2 i adapteren som går til PC. Går dette bra?

Vil helst ha det klart for meg hvordan det virker før jeg investerer :)

Lenke til kommentar

Nei,

dette høres ikke ut til å gå bra.

Linjen inn i huset kommer på 1 par (2 ledere) og må gå direkte inn i ISDN boksen.

Ut av ISDN boksen har du 2 uttak. Disse er paralelle, du kan putte f.eks. en PC i den ene og en ISDN telefon i den andre.

Viss du ønsker å beholde dine gamle analoge telefoner/spredenett må du bestille en Analog adapter, og kople dette til et ledig ISDN uttak i boksen, og så kople utggangen av Analog adapteret ut på ditt gamle spredenett.

Om du må kable fra ISDN boksen og til PC'n trenger du 2 par (fire ledere) og disse må koples etter "ISDN bus" standard og ikke som en Cat5 nettverkskabel.

Håvard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...