bajsmaster Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Det er ikke det at jeg ikke får det til å virke, men det at jeg lurer på hvilke muligheter som finnes. Per i dag er C:\test\_arkiv\ mountet opp som /test/ jeg er tom for plass på denne disken, og kunne derfor tenke meg å legge inn et nytt mountpoint, som peker til en annen harddisk. Så jeg har da D:\test\_arkiv\ som jeg vil skal mountes opp slik at jeg kan finne denne disken som en mappe i /test/ Det er ingen beskrivelser på raiden sine sider om hvordan å knytte sammen flere seperate disker i ett mountpoint med flere undermapper, og det funker ikke å bare lage en shortcut til den andre harddisken i C:\test\_arkiv. Jeg har også forsøkt å lage et mountpoint som heter /test/linktilD/ og knytte dette opp mot D:\test\_arkiv, men dette funker heller ikke. Så spørsmålet mitt til de av dere som har peiling på Raiden og andre linux VFS guruer er: Hvordan knytte sammen flere harddisker i ETT mountpoint med en undermappe til en av diskene ? Jeg har tenkt tanken om å koble diskene sammen i raid, men jeg stoler mer på vfs. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) La oss si at / er c:\ftp. Det du da må gjøre er å lage en folder c:\ftp\elvis. Så mounter du x:\ til /elvis. Windows kan også mounte disker. Dette gjøres i Computer Management (WinNT->). Jeg tror problemet ditt ligger i at du har glemt at du faktisk må lage ei tom mappe der mountet skal være. Endret 5. desember 2003 av aschj Lenke til kommentar
bajsmaster Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) La oss si at / er c:\ftp.Det du da må gjøre er å lage en folder c:\ftp\elvis. Så mounter du x:\ til /elvis. Windows kan også mounte disker. Dette gjøres i Computer Management (WinNT->). Jeg tror problemet ditt ligger i at du har glemt at du faktisk må lage ei tom mappe der mountet skal være. Takker for svar, men jeg tror ikke du helt har skjønt mitt problem. Jeg klarer å mounte enkelte disker. x:\ ---> /xkolon/ z:\ ---> /zkolon/ y:\ ---> /ykolon/ etc etc...... alle disse mountpointene ligger som tomme mapper i ftproot dirret. Dette funker helt som normalt. Problemet oppstår når en av disse blir full og jeg ønsker å spleise to av dem. Og da vil jeg lage en mappe inni f.eks /ykolon mountet som peker mot f.eks z:\ disken Kort forklart spleise sammen flere mountpoints til ett.... Så jeg tenkte at hvis jeg laget et mountpoint som så slik ut: /ykolon/z/ og ba det peke til z:\ så ville det funke, men det gjør det altså ikke...når man da kobler til ftp`n så vises ikke Z mappen inni /ykolon/ Endret 5. desember 2003 av bajsmaster Lenke til kommentar
talisar Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hei Oppdater Raidenen du, det har støtte merging av flere fysiske kataloger til en virtuell i flere måneder. Dessuten står dette HELT tydelig i forumet og på support sidene til Raiden. Physical path: F:\upload;e:\upload Virtual Path: /upload f.eks Lenke til kommentar
talisar Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ser jeg så litt feil på hva du forsøkte å oppnå, men jeg vil tro det kan fungere like bra å mappe opp på denne måten som jeg sa. f.eks kan du FYSISK ha e:\e-kolon og f:\f-kolon (ingen andre mapper på disse to diskene) Physical Path : e:\;f:\ Virtual Path : \test Da vil du få i test mappa Ppå ftpservere e-kolon og f-kolon mapper:) Lenke til kommentar
bajsmaster Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Jupp ... helt korrekt ... en smule utdatert raiden Takk for hjelpen .. det funker gullefett nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå