Culè Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Har altibox som internett leverandør ( med Zyxel P2812 hjemmesentral) Sist nevnte er i bromodus og bak denne bruker jeg en splitter ny Lynksys WRT 3200 ACM .Nettet fungerer utmerket , men for noen uker siden fikk jeg "Fussion" IPTV box fra mitt hjemland , så jeg kan strømme TV kanalene på nettet . IPTV boksen i likhet med Smart TV har tilgang til Youtube og andre media APP , som også fungerer utmerket . Men det er ikke snakk om få TV kanalene jeg abonnerer på via Altibox. Har fått kanallisten fra leverandør , når jeg velger kanalene , får jeg bare bufering , men ingen bilde. Tok mottakeren til en nabo med Telenor internett abonnement og der fungerer hele TV pakken utmerket...Har kontaktet Altibox kundeservice , men de skjønner ikke hvorfor jeg ikke får IPTV pakken å fungere her ?!Er det noen som erfart samme problem og eventuelt noe tips hva bør jeg prøve å få dette til ...Takknemlig for all hjelp og råd Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Prøv å sett opp Vlan? Internet er vlan 102, TV = 101 Prøv å aktivere IGMP proxy. Hvis det heller ikke virker prøv asus router ellers spørs det ikke om dekoderen ikke støttes. Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Prøv å sett opp Vlan? Internet er vlan 102, TV = 101 Prøv å aktivere IGMP proxy. Hvis det heller ikke virker prøv asus router ellers spørs det ikke om dekoderen ikke støttes. Sukk. VLAN 101 er Altibox sin TV-løsning. Vedkommende har åpenbart en tredjepartsløsning. Ikke altibox. Da er rådet ditt totalt på viddene. Vær så snill, ikke svar om du ikke forstår problemstillingen i spørsmålet. Det er bare støy. Til trådstarter: det er fint om du kan gi litt mer opplysninger om løsningen. Slike IPTV-on-demand bokser bruker stortsett en UDP-basert streamingprotokoll, og bør i utgangspunktet fungere så lenge de har nettilgang. 5 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Spørs om Altibox tillater multicast-kilder (kan jo anta boksen bruker det) utenfra sitt eget nett. 1 Lenke til kommentar
Culè Skrevet 10. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2017 (endret) Takker for alle forslag og innspill . @barfoo , jeg har netttilgang til boksen , fått IP adresse ( DHCP) og som jeg nevnte i første post , jeg har tilgang til andre internett baserte tjenester på samme IPTV boks , bl. annet Youtube . Mottakeren i tillegg oppgraderte til siste programvare direkte på nett . Enda mer frustrerende er at boksen fungerer på Telenor sin nett hos naboen , d.v.s at det er ikke noe galt med boks og abonnements status .... Har kontaktet Altibox sin kunde tjeneste og fått svar at det skal ikke være noe problem å strømme utenlandske IPTV kanaler via nettet dems . Legger ved svar jeg fikk fra kundekonsulent : "Hei Forsøk med hjemmesentralen vår i bridgemode og kabel direkte. Hvis du er usikker på hvordan sette ruteren i bridgemode, ring oss så kan vi gjøre det for deg. Vi er åpne døgnet rundt. PS. I bridgemode vil ikke trådløst indernett fungere ...." Har satt HS i bromodus , men det hjelp ikke . Har kontaktet tjeneste leverandør med spørsmål om tjenesten er multicast eller UDP basert . Endret 10. mai 2017 av Culè Lenke til kommentar
Clas M. Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Spørs om Altibox tillater multicast-kilder (kan jo anta boksen bruker det) utenfra sitt eget nett. Er nok ikke multicast dette - det vil kun fungere hvis det er satt opp avtaler mellom aktørene slik at de kjører disse mulitcastene inn i sine nett. De kaller det IPTV, men det er nok i praksis snakk om vanlig OTT-streaming. Personlig hadde jeg nok gått i gang med å se på nettverkstrafikken med Wireshark for å se om det kunne gitt noen idikatorer hvorfor det ikke fungerer. Wild shot: Prøv en annen DNS satt opp på ruteren din (f.eks. OpenDNS eller Google DNS). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå