Tullballj Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Jeg ser at reiseforsikringen min har sluttet å dekke skader på mobil og pc. Er det andre selskaper som tilbyr dette? Blir dyrt å tegne en forsikring for hvert produkt man kjøper når man har flere og kjøper nytt ofte. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 DNB Best (og helt sikkert flere) har dekningsgaranti. Det vil si at så lenge det finnes en reiseforsikring som dekker det, så skal du få det dekket. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Jeg ser at reiseforsikringen min har sluttet å dekke skader på mobil og pc. Er det andre selskaper som tilbyr dette? Blir dyrt å tegne en forsikring for hvert produkt man kjøper når man har flere og kjøper nytt ofte. Det må være noe spesielt med din forsiking? Majoriteten dekker jo det, dog med en mindre utbetalingssum. AtW Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Majoriteten av reiseforsikringer har vel aldri dekket skader (tyveri, derimot...) på mobil og pc, i alle fall ikke om det ikke har vært en plutselig ytre påvirkning (noe mer konkret enn at du mister dingsen i bakken...) som førte til skaden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Noen som har funnet ut av dette? Vilkårene på Europeiske forsikring lar seg ikke åpne, men de dekker skader ved uhell på sin "superforsikring", men det kan hende mobil, pc og nettbrett er unntatt også der. Lenke til kommentar
Liph Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 (endret) Noen som har funnet ut av dette? Vilkårene på Europeiske forsikring lar seg ikke åpne, men de dekker skader ved uhell på sin "superforsikring", men det kan hende mobil, pc og nettbrett er unntatt også der. Jeg ser også etter reiseforsikring som dekker dette. Tror If og europeisk går under samme vilkår, og da står det følgende: " Med Super reise omfattes også: i) Uhell. Skade på personlige eiendeler med annen plutselig, ytre årsak enn nevnt i punkt 4.2. Unntak, begrensninger og sikkerhetsforskrifter i kapittel 4 gjelder. Egenandelen er 1 000 kroner per gjenstand, men maksimalt 4 000 kroner per skadetilfelle. " Vilkår kan leses her: https://www.europeiske.no/globalassets/pdfs/vilkar-era-2-4---helars-reiseforsikring.pdf Mener at superforsikrningen skal dekke både mobil og PC? Eller misforstår jeg vilkårene? Endret 2. mars 2018 av Liph Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Noen som har funnet ut av dette? Vilkårene på Europeiske forsikring lar seg ikke åpne, men de dekker skader ved uhell på sin "superforsikring", men det kan hende mobil, pc og nettbrett er unntatt også der. Jeg ser også etter reiseforsikring som dekker dette. Tror If og europeisk går under samme vilkår, og da står det følgende: " Med Super reise omfattes også: i) Uhell. Skade på personlige eiendeler med annen plutselig, ytre årsak enn nevnt i punkt 4.2. Unntak, begrensninger og sikkerhetsforskrifter i kapittel 4 gjelder. Egenandelen er 1 000 kroner per gjenstand, men maksimalt 4 000 kroner per skadetilfelle. " Vilkår kan leses her: https://www.europeiske.no/globalassets/pdfs/vilkar-era-2-4---helars-reiseforsikring.pdf Mener at superforsikrningen skal dekke både mobil og PC? Eller misforstår jeg vilkårene? Jeg tror du forstår dem riktig. Kr. 1000 i egenandel og maks kr. 4000,- utbetalt. Altså netto kr. 3000,-. Så da må feks. telefonen/pc/nettbrett ikke være for dyr og ikke for billig eller gammel... Noen som vet hva forsikringen koster? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Jeg tror du forstår dem riktig. Kr. 1000 i egenandel og maks kr. 4000,- utbetalt. Altså netto kr. 3000,-. Så da må feks. telefonen/pc/nettbrett ikke være for dyr og ikke for billig eller gammel... Slik jeg leser det er det egenandelen som er max 4000 pr skadetilfelle. Altså, om du skader 10 gjenstander i samme ulykke/uhell blir egenandelen begrenset til 4000, i stedet for 10x1000. Lenke til kommentar
Liph Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Egenandel 1000kr pr gjenstand, men maks 4000kr pr skadetilfelle? Vil ikke det si minimum 1000kr og maks 4000kr i egenandel? ? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 (endret) Jeg tror du forstår dem riktig. Kr. 1000 i egenandel og maks kr. 4000,- utbetalt. Altså netto kr. 3000,-. Så da må feks. telefonen/pc/nettbrett ikke være for dyr og ikke for billig eller gammel... Slik jeg leser det er det egenandelen som er max 4000 pr skadetilfelle. Altså, om du skader 10 gjenstander i samme ulykke/uhell blir egenandelen begrenset til 4000, i stedet for 10x1000. Du har nok rett Me stupid Skulle ønske noen kredittkort ville hatt mobilforsikring i sine vilkår. Alle har mobil og er som regel svært avhengig av den, og alltid noe av det første som blir borte, frastjålet eller ødelagt ved uhell. Storebrand sitt kredittkort dekker frastjålet utstyr på offentlig transport i Norge, og dekker egenandel på sykkelforsikringen - for de som er interessert i det! Endret 2. mars 2018 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå