AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Hei Var idag innom legen ifm skade. Spurte da i samme sleng om å ta blodprøve og sjekke hormonnivåer ifm tidligere steroidbruk som sluttet noen uker siden. Minimal dose med minimalt prestasjonsøkende resultat. Uansett begynte fastlegen å spørre om førerkort og slikt. Tenkte ikke etter og svarte ja, det har jeg. Fastlegen spurte hvor lenge siden jeg sluttet, og hvor lenge jeg brukte. Svarte jeg brukte 2-3 måneder, og sluttet noen uker siden. Hun spurte om jeg skulle gjøre det igjen, hvor jeg svarte 'det vet jeg ikke'. Hun leter så litt, og sier hun fant ikke noe om når man har sluttet, og tror det går greit. Kan jeg forvente en reaksjon fra myndighetene mtp førerkort nå, og isåfall, hvordan reaksjon/hva skjer videre? Anonymous poster hash: 8ed55...618 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 steroider kan være så mangt, en lege kan foreskrive steroider til deg, vet legen at du eksplisitt misbrukte ulovlige steroider? Jeg kan ikke se at du skal havne i noe trøbbel for dette, kjøp og salg av steroider er ulovlig, bruk er jeg usikker på. Legen har narkomane innom dagen lang, tviler på at legen ringer politiet etter annenhver pasient. Anonymous poster hash: 16cbe...123 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 Det var ei yngre turnuslege jeg ikke har sett før, som sikkert akkurat har startet og vil gjøre alt etter boken. Jeg påpekte jo selv at jeg må jo kunne snakke med legen min om hva enn som angår kroppen min i troverdighet med taushetsplikt, og stole på legen og kunne spørre om råd, istedenfor at jeg gjør mitt eget uten å kunne få hjelp. Det er snakk om ulovlige steroider, minimal dose med testosteron som jeg fortalte henne. Både bruk, salg og kjøp er nå ulovlig, ja. Anonymous poster hash: 8ed55...618 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Det følger av førerkortforskriften vedlegg 1 § 2 tredje ledd at leger har meldeplikt til Fylkesmannen dersom en person med førerrett ikke lenger fyller helsekravene i førerkortforskriften. Steroidbruk er ikke i strid med helsekravene § 36, men kan være i strid med helsekravene i § 35: Helsekrav er ikke oppfylt dersom alkohol, rusmidler eller legemidler brukes i et omfang og på en måte som fører til helsesvekkelse med økt trafikksikkerhetsrisiko. At steroidene er ulovlige er ikke relevant her. Spørsmålet er om bruken fører til svekkelse av helsen din med konsekvenser for risikoen i trafikk. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 Takk for svar. Som jeg sa til legen var det en kortere periode som endte flere uker siden, og jeg ønsket å sjekke nivå for å se om alt var på plass igjen. Hvis legen eventuelt melder ifra, vil da dette også bli videreformidlet? Og hva skjer i et slikt tilfelle? Anonymous poster hash: 8ed55...618 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Hvis legen melder fra blir det opprettet sak om tilbakekall av førerkort. Hva som konkret blir sagt kommer litt an på den enkelte lege. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 Men hvordan funker en slik sak. Vil jeg bli kalt inn for noe forklaring, blodprøve mm.? Anonymous poster hash: 8ed55...618 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Som regel får du et forhåndsvarsel hvor de orienterer om at de har opprettet sak på bakgrunn av X, Y, eller Z. Så får du 14 dager på deg til å gi din uttalelse til saken. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 Okei, takk for svar. Da virker det ikke som om det er noe å være bekymret over, i verste fall. Anonymous poster hash: 8ed55...618 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Moderatormelding Ett innlegg er slettet. Innlegget svarte ikke på trådstarters spørsmål, men ga råd om hvordan misbruke det offentlige tilsynsapparatet for å hevne seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå