Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Bør denne males?

4 stemmer

1. 1. Bør den males?

• Ja
      3
    • Nei
      1

Anbefalte innlegg

Jeg skal male et par soverom. Ett av rommene har en slags "bjelke" (av mangel på et bedre ord) mellom tak og vegg. Tror dere det blir finest om denne males eller om den blir værende hvit? Den ser omtrent slik ut:

TAJxoFm.jpg

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maler du den som veggen blir den en del av veggen, jeg mener det blir penest, gjør den minst synlig. Lar du den ha samme farge som taket, trekker du på en måte taket ned på veggen, det vil føles som om rommet har lavere takhøyde når du ser mot den.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så har vi det hjørnet her. Vanskelig å vite hva som bør males og ikke, synes jeg. Skapene sitter bom fast og det vil bli en stor jobb å få dem ut, det gjør at det blir vanskelig å male veggen inne i "hulrommet" de står i.

Lenke til kommentar

Det ville ryddet bra opp å satt opp en foring på toppen av skapet som dekker hullet. Det er en lett snekkerjobb, for de som har erfaring med lekter, gips og skruer, evt. vinkeljern og hobbyplate. Eller kjøpt eller laget på mål noen oppbevaringsbokser å sette på toppen av skapet som gjør at man ikke ser inn i hullet, og dermed ikke trenger å male så nøye (eller helt inn).

Etter å ha sett de nye bildene er jeg ennå mer overbevist om at innkassingene av luftekanaler bør males som veggen. Det ser ut til at de har forskjellig høyde på veggen vi først så og over skapet, så å beholde dem i takfargen vil se skikkelig rotete ut. Med andre ord: Veggfarge på alt nedenfor takflata. Unntatt skapdørene. Om du monterer foring på toppen kan den med fordel ha samme farge og glans som skapdørene.

Endret av Svinks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bør definitivt male innkassingene. Ble veldig tydelig etter å ha sett andre bildet. Det gjør ingenting om du lar veggen bak skapet være hvit, men du bør jo male på siden der, for veggen slutter jo ikke der skapet begynner. Hvis du ser litt nærmere på skapet så er det sikkert ikke så vanskelig å demontere og flytte det som det ser ut til. Resultatet vil helt klart bli best om du klarer å få det ut. Eventuelt om du gjør som foreslått over her, lager en foring på toppen. Du får vurdere snekkerskillsene dine, hva er minst jobb av å lage foring og å skru ut skapet? ;)

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...