Gå til innhold

Diskusjon.no fortsetter som før, vi er ikke solgt til VG


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Rydde opp i dobbel info på forumet?

Det kommer nok aldri til å skje.

neivell , men akurat der har dere drit dere ut fordi dere ikke tok det fra starten av

 

Hæ? skulle man fra starten av nektet folk å skrive ting som allerede var blitt skrevet?

 

Forumet er ingen wiki.

 

nå vell . er det ikke et poeng å kunne slå opp tirdligerer diskujoner , i stedet for å starte den samme diskujen på nytt en tid senere ?

 

Jo, det er et poeng. Det er da også mulig.

 

om det er mulig så er ikke gjort spesielt enkelt

som jeg skrev tidligerer så har det hendt at det ting jeg har søkt på , som jeg også hadde forventet å få frem uten at det ble et godt resultat ut av det

 

Da er det teng som ikke fungerer spesielt bra

i tileg var det klager på søkefunksjonen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

om det er mulig så er ikke gjort spesielt enkelt

som jeg skrev tidligerer så har det hendt at det ting jeg har søkt på , som jeg også hadde forventet å få frem uten at det ble et godt resultat ut av det

 

Da er det teng som ikke fungerer spesielt bra

i tileg var det klager på søkefunksjonen

 

 

Og da henvender du deg hit "elgen", i en av de passende underforum:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=285

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Dobbelt opp med identiske tråder kan fort være nødvendig for å skille mellom ny og oppdatert info og utdatert info. :)

 

 

Forøvrig så har den avanserte søkefunksjonen alltid gitt meg infoen jeg var på jakt etter.

Det er jo ikke så lange side at det ble klaget på at søkefunsjone ikke fungerte

Forøvrig så er det flere ting jeg ikke har fått frem som burde ligge lagret et sted i arkivet

 

 

Det finnes en egen forumtråd for å ta tilbakemeldinger til forumadministratorene. Så jeg foreslår at du hever det til en oppgave for de å løse. Nå vet vi alle at søkefunksjonen aldri har fungert helt optimalt.

 

Jeg har gitt deg en midlertidig løsning med Google, og så går du på innstillinger og avansert søk, og skriver diskusjon.no i nettsted-feltet/domene-feltet eller hva det nå heter der på norsk. Bruker alltid engelsk så langt jeg kan på internett. Derfor, og det bør være enkelt å finne ut av.

 

Selvsagt er det ikke en tråd for tilbakemeldinger , det vet jeg

Denne tråden er jo for skryte av hvor fint forumet blir utene tek.no , noe dere nokk ikke er helt ening i 

Derfor passer det også å ta med ting vi ikke er fonøyde med .

Alså hvilke forbedringer som må til for at forumet skal forsette

 

Her mener jeg at noe er feil når Google er bedre å finne informasjon i forum arkivet en den innebygde søkefunsjonen

Endret av sinnaelgen
Lenke til kommentar

 

 

Selvsagt er det ikke en tråd for tilbakemeldinger , det vet jeg

Denne tråden er jo for skryte av hvor fint forumet blir utene tek.no , noe dere nokk ikke er helt ening i 

Derfor passer det også å ta med ting vi ikke er fonøyde med .

Alså hvilke forbedringer som må til for at forumet skal forsette

 

Her mener jeg at noe er feil når Google er bedre å finne informasjon i forum arkivet en den innebygde søkefunsjonen

 

 

Ok, det er dårlig at Google gir bedre søkemuligheter. Slik er det pr. i dag. Men, som jeg har sagt tidligere, så er det kanskje viktigere prioriteringer å ta tak i før søkefunksjonaliteten.

Lenke til kommentar

Ok, det er dårlig at Google gir bedre søkemuligheter. Slik er det pr. i dag. Men, som jeg har sagt tidligere, så er det kanskje viktigere prioriteringer å ta tak i før søkefunksjonaliteten.

Google har i praksis lagret hele forumet på sine servere og de har jo milliarder på milliarder av kroner på å bruke på å optimalisere søkemotoren, både mtp koding, tidsbruk og serverkapasitet.

 

Er det så rart at Google klarer søket bedre enn IP.Board?

IP.Board er jo knapt en mygg ift. blåvalen, Google.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Selvsagt er det ikke en tråd for tilbakemeldinger , det vet jeg

Denne tråden er jo for skryte av hvor fint forumet blir utene tek.no , noe dere nokk ikke er helt ening i 

Derfor passer det også å ta med ting vi ikke er fonøyde med .

Alså hvilke forbedringer som må til for at forumet skal forsette

 

Her mener jeg at noe er feil når Google er bedre å finne informasjon i forum arkivet en den innebygde søkefunsjonen

 

 

Ok, det er dårlig at Google gir bedre søkemuligheter. Slik er det pr. i dag. Men, som jeg har sagt tidligere, så er det kanskje viktigere prioriteringer å ta tak i før søkefunksjonaliteten.

 

en gang må man da bliferdig med de andre prioriteringene

 

Hvis det erriktig som du skriver så er det på samme måte state har prioriter veinette her i landet

det er hele tide nye korigeringer og mindre opdateringer , og når dere endelig tror at man  er ferdig med det så velgees det en helt ny versjon av systemet , som så må korigeres

 

Det kan være plagsomt hvis feilen er markante

 

da virker det som OS-et windows skuler feilene , mens IP.bord nesten fremhever dem

Lenke til kommentar

Ja det er veldig merkelig at Google har utviklet en bedre søkemotor enn IP.Board...

 

:wallbash:

det er ikke noe iritere seg over

jeg skrev at det ver merkelig at google fungert mye bedre en den innebyde søkefunkjonen

og du lar deg frystrere over at google fungerer bedre

jeg reagerte på at søkefunsjonen som er i systemet var såpas dårlig at man måtte ty til google for finen det man var ute etter

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

En person som har problemer med å skrive rett, vil selvsagt også ha problemer med å søke etter informasjon siden en søkemotor ikke kan tolke hva han skal skrive.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Diskusjon.no fortsetter ikke som før, det er snakk om å gi det en ny giv - og et nytt grensesnitt. Og noen snakker om minimalisme og hvite flater. 

 

Jeg håper ikke de som skal styre dette er de samme som besluttet å iTavisifisere prisguide.no til døde. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

En person som har problemer med å skrive rett, vil selvsagt også ha problemer med å søke etter informasjon siden en søkemotor ikke kan tolke hva han skal skrive.

google klar da det helt yppelig , så hva er det du maser etter

 

Prøv ikke å drit i min bukse og hevd det er jeg som maser, når hele historikken din er full av kveruleringer på oppkonstruerte problemer som ikke finnes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selvsagt er det ikke en tråd for tilbakemeldinger , det vet jeg

 

 

 

Denne tråden er jo for skryte av hvor fint forumet blir utene tek.no , noe dere nokk ikke er helt ening i 

Derfor passer det også å ta med ting vi ikke er fonøyde med .

Alså hvilke forbedringer som må til for at forumet skal forsette

 

Her mener jeg at noe er feil når Google er bedre å finne informasjon i forum arkivet en den innebygde søkefunsjonen

 

 

 

Skal si dette så forsiktig som jeg kan... Kan det tenkes at du ikke får opp resultatene du søker etter fordi du har svært mye skrivefeil?

 

Edit: Ser det er blitt påpekt fra før.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skal forumet forandres, og når skjer det? Vil forumet fortsette?

Det spørs hva du mener med forandres. Teknisk sett så kommer det oppgradering etterhvert, om det blir endringer i innhold/struktur vil tiden vise.

Ja, poenget med tråden er å si at forumet fortsetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...