Gå til innhold

Diskusjon.no fortsetter som før, vi er ikke solgt til VG


Anbefalte innlegg

Diskusjon.no fortsetter ikke som før, det er snakk om å gi det en ny giv - og et nytt grensesnitt. Og noen snakker om minimalisme og hvite flater. 

 

Jeg håper ikke de som skal styre dette er de samme som besluttet å iTavisifisere prisguide.no til døde.

Du har rett i at vi snakker om å oppgradere til en nyere versjon av forumet, i samme slengen må vi se på designet, for det blir uansett annerledes da. Dette har vært planen lenge før det ble kjent at VG kjøper Tek. Forandringer vil komme uansett og er en naturlig del av det å ha ett nettsted.

 

Så er det klart at vi har et behov for å finne nye måter for oss å dra inn trafikk og aktivitet på, når Tek.no forsvinner som en partnerside. I tillegg vil det kunne gi økonomisk rom og vilje for TU Media til å satse mer på forumet på andre måter, så det kan fremskynde andre planer. Nå har det for Diskusjon.no sin del ikke skjedd så mye på flere år, så det er uansett på høy tid med mer satsning, etter min mening.

 

Poenget med tråden var å påpeke at forumet fortsatt har de samme eierne. Det er ingen ny ledelse, retningslinjer, moderatorstab eller lignende som følge av at VG har kjøpt en partnerside. Det så ut til å være behov for en slik tråd på grunn av en del forvirring rundt Diskusjon.no sin fremtid i kommentartrådene som fulgte artiklene om oppkjøpet av Tek.

 

Prisguide.no ble forøvrig splittet ut til en egen bedrift innunder Amedia (rundt sommer 2015) før TU Media kjøpte Mediehuset Tek (høsten 2015). Prisguide.no fulgte ikke med når Amedia solgte Mediehuset Tek til TU Media. Prisguide.no har hatt ett samarbeid med TU Media. Nylig kjøpte forøvrig Prisguide.no seg selv ut av Amedia og er nå eid av seg selv.

Endret av TSP
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

En person som har problemer med å skrive rett, vil selvsagt også ha problemer med å søke etter informasjon siden en søkemotor ikke kan tolke hva han skal skrive.

google klar da det helt yppelig , så hva er det du maser etter

 

Prøv ikke å drit i min bukse og hevd det er jeg som maser, når hele historikken din er full av kveruleringer på oppkonstruerte problemer som ikke finnes.

 

Det klarer du fint alene når du går til angrepå for bagateller

Lenke til kommentar

 

 

Det klarer du fint alene når du går til angrepå for bagateller

 

 

Du har fått ytret noe om mangelen på søkefunksjonen. Det har sannsynligvis blitt lest av flere som styrer med forumet. Men du har løftet det fram i feil diskusjonstråd muligens. Hadde vært bedre å legge de i tilbakemeldinger-delen. Da vil du få mer direkte svar, og samtalen om søket kan kanskje nyansere seg til noe mer triviellt enn skittkastingen som du nå mottar.

 

Klarer du å åpne en tråd, jeg har lagt lenke tidligere, men har du fått brukt den?

Lenke til kommentar

Noem ganger må "beskedene" gå via flere kanaler før det blir handlig

altså . det hjelper ikke å masa via tilbekemeldigstråden , om de som bestememer økonomien ikke leser den

Moderatoren kan sikkert mase på sine overordne men der er det nok mere en nok å ta tak i

og da blir det som er viktig for oss andre nedprioritert

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Ny og mer minimalistisk UI er noe jeg synst burde komme etterhvert. Siden her skriker litt 2010

I løpet av året håper vi å oppdatere til en nyere versjon av forumprogramvaren vi bruker.

 

Du kan se smakebit på IPS 4.2 her: https://invisionpower.com/42preview/

 

Det blir naturlig å se på hvordan vi kan tilpasse det designet til oss da. Hvis du har noen tanker rundt andre diskusjonsfora vi kan bli inspirert av f.eks. så lytter jeg. :)

 

 

 

Tenker dere bør gå for noe mer i retningen av det de har på Giant Bomb. Føler det brukes så uendelig mye plass på ingenting på dette forumet. Ser ikke helt poenget med å ha så vanvittig mye luft i hver boks. Den forumposten jeg linket til er forresten gode nyheter for alle som liker Platinum Games ;)

 

 

 

Fordelen med IP.Board er hvor lett der å abonnere på "tråder", holde oversikten via "Mine Innlegg", det er en utrolig brukervennlig editeringsboks med mulighet for full editor, det støtter embedded YouTube med mer.. Det er latterlig enkelt å sitere, bruke spoiler tags, multi-sitering osv osv...

 

De fleste andre sider med mer minimalistiske løsninger mister ofte fryktelig mye funksjonalitet. Disqus er jo et godt eksempel hvor innleggene nedover bare blir et eneste stort virvar helt uten mulighet for å sitere og hvor det ikke blir noe naturlig flyt i samtalen nedover i det hele tatt.

 

Men det er jo to negative ting med IP.Board som diskusjon.no bruker, og det er mulig det er annerledes og forbedret i nye utgaver av IP.Board og det er jo mengden dødplass som du nevner. Det er i overkant mye luft rundt innleggene, og samtidig så er ikke forumet spesielt dynamisk så om du minsker eller forstørrer et nettleservindu så oppfører ikke innholdet seg dynamisk i forhold til vindustørrelsen, noe man gjerne forventer i 2017.

 

 

Det er jo ikke bare-bare å migrere over til noe nytt heller og du har jo selvfølgelig en bråte med trofaste brukere som trolig vil være negativ til forandring.

 

 

Veldig enig i det du skriver om IP.Board her.

 

Det er oversiktelig og jeg personlig bruker Mine Innlegg 90% av tiden(fordi jeg følger bare et fåtall tråder egentlig :tease: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk er «Mine innlegg» egenutviklet gjennom flere utviklergenerasjoner her, det er ikke en innebygget funksjon i IP.Board.

 

Og vi tar gjerne i mot tilbakemeldinger her i denne tråden, som det ble nevnt i første innlegg. Så lenge det ikke blir for mye ensidig fokus på en ting, da er det sikkert best å lage en egen tråd på det. Alt blir notert og tatt til etteretning, selv om det ikke blir besvart.

 

Kan du si noe om hvor langt inn i planproessen dere er med å oppgradere til en nyere versjon av forumet? Absolutt på sin plass med en oppgradering så blir spennende å følge Diskusjon.no i tiden fremover. :)

 

Håper å oppdatere til nyere versjon i løpet av neste halvåret. Det er alt jeg kan si på dette tidspunktet. Vi må finne ut rekkefølgen for hvordan vi ser for oss å gjøre ting. 

 

IPS 4.2 er i en alpha-versjon nå, det kommer ikke til å skje før den har nådd release-versjon. Den er ventet i løpet av sommer/tidlig høst. Sannsynligvis får jeg startet på en testoppgradering i løpet av neste to uker. Men en faktisk oppgradering vil fortsatt ligge ett godt stykke frem i tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker det at man kommer automatisk til den posten man leste sist, når man trykker på linken i "mine innlegg" (en med nye innlegg).

 

Men jeg har aldri opplevd at det har skjedd på PC, litt irriterende på større tråder, man blir bare sendt til den første posten (som selvfølgelig er praktisk når det er regler i en tråd).

 

Skulle ønske man kunne fjerne oppdateringen av "mine innlegg" på visse tråder. Litt irriterende at det kommer opp tråder der som jeg egentlig bare hadde tenkt å kommentere 1 gang på, også ikke ha noe forhold til det etterpå, det kan da fort fylle seg opp i "mine innlegg". Kanskje dette går ann på PC? (er ikke så ofte jeg er på diskusjon.no på PC)

Lenke til kommentar

På PC-en kan du i "mine innlegg" trykke på klokkeslettet under posterens nick for å komme til siste post.

 

Hvis du poster kun for å poste, bør du ikke poste. Hvis du ikke vil ha et forhold til posten du poster i bør du avstå fra å poste. Det er uansett mulig å fjerne en tråd fra visninga i "mine innlegg".

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker det at man kommer automatisk til den posten man leste sist, når man trykker på linken i "mine innlegg" (en med nye innlegg).

 

Men jeg har aldri opplevd at det har skjedd på PC, litt irriterende på større tråder, man blir bare sendt til den første posten (som selvfølgelig er praktisk når det er regler i en tråd).

 

Skulle ønske man kunne fjerne oppdateringen av "mine innlegg" på visse tråder. Litt irriterende at det kommer opp tråder der som jeg egentlig bare hadde tenkt å kommentere 1 gang på, også ikke ha noe forhold til det etterpå, det kan da fort fylle seg opp i "mine innlegg". Kanskje dette går ann på PC? (er ikke så ofte jeg er på diskusjon.no på PC)

Ja, den funksjonen virker bare på mobil dessverre.:/

Lenke til kommentar

 

Jeg liker det at man kommer automatisk til den posten man leste sist, når man trykker på linken i "mine innlegg" (en med nye innlegg).

 

Men jeg har aldri opplevd at det har skjedd på PC, litt irriterende på større tråder, man blir bare sendt til den første posten (som selvfølgelig er praktisk når det er regler i en tråd).

 

Skulle ønske man kunne fjerne oppdateringen av "mine innlegg" på visse tråder. Litt irriterende at det kommer opp tråder der som jeg egentlig bare hadde tenkt å kommentere 1 gang på, også ikke ha noe forhold til det etterpå, det kan da fort fylle seg opp i "mine innlegg". Kanskje dette går ann på PC? (er ikke så ofte jeg er på diskusjon.no på PC)

Ja, den funksjonen virker bare på mobil dessverre.:/

 

Det funker, men du må trykke på den mørkeblå runde knappen. Da havner du på siste uleste innlegg. Om du vil til siste innlegg, trykk på datoen til høyre under brukernavnet til den som sist skrev. 

post-44509-0-60533300-1494603915_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...