Solidous Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Er det nødvendig å skru av maskinen før jeg tar batteriet inn eller ut mens den går på strøm? Står i manualen at jeg først skal skru den av, men hadde vært veldig greit å slipppe. Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Koster det deg noe å slå av maskinen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Koster det deg noe å slå av maskinen? Tid = penger. Lenke til kommentar
Solidous Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Er heller snakk om at jeg slipper å lagre alt arbeidet og skru av maskinen når jeg bare skal flytte på den. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Koster det deg noe å slå av maskinen? Tid = penger. Slå av maskinen; 30 sec Skifte batteri; 30 sec Slå på, boote og gjøre alt som før; 3 min Alt i alt 4 minutter... "Broken laptop 'cuz of hotswapped battery"; Priceless... Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Poenget hans er kanskje.... Opparbeide slots på eMule tar xx timer. Lenke til kommentar
Solidous Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Hehe..nei lurte egentlig bare på erfaringer om dette. Er jo alltid greit å spare noen minutter, men det ser ut som om jeg må nøye meg med å skru av maskinen. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Poenget hans er kanskje....Opparbeide slots på eMule tar xx timer. *ler* Derfor vi har DC(++) evt FTP-servere Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Så lenge strømmen står i, klarer jeg å skifte batteri på maskinen min. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Det høres ut som en sånn sak som egentlig går greit, men kan gå til drammen, og derfor sier de at du ikke må gjøre det. Lenke til kommentar
Solidous Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Så lenge strømmen står i, klarer jeg å skifte batteri på maskinen min. Hvilken maskin har du? Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor ikke dette burde fungere greit.. Noen andre som har fått dette til å virke? Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Så lenge strømmen står i, klarer jeg å skifte batteri på maskinen min. Ble litt nyskjerrig på dette når du nevnte det. Jeg har nå sittet å surfet i en time uten batteriet og da står det bare On AC Power på batteristatus Men jeg tror nok ikke dette går uten at lade ledningen står i (å hotswappe that is) Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Poenget hans er kanskje....Opparbeide slots på eMule tar xx timer. *ler* Derfor vi har DC(++) evt FTP-servere Stryk DC(++) Fra den setningen er du snill. Eneste jeg gjør der er å stå i "kø" Edit: Hvorfor må MaxHardcore vær så forbanna populært Endret 5. desember 2003 av EskimoBob Lenke til kommentar
Calm Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Edit: Hvorfor må MaxHardcore vær så forbanna populært you dirty man... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Så lenge strømmen står i, klarer jeg å skifte batteri på maskinen min. Hvilken maskin har du? Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor ikke dette burde fungere greit.. Noen andre som har fått dette til å virke? Har en CL50. Skjønner ikke hvorfor det ikke skulle funke på andre maskiner. Når jeg har koblet til ekstern skjerm til maskinen og skal arbeide lenge, venter jeg til batteriet er 100% ladet opp og så tar jeg det ut uten å slå av maskinen for å spare det. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Poenget her er at produsenten ANBEFALER deg å skru av strømmen før du bytter batteri, ikke at det ikke fungerer. Dersom du "hot-swapper" og ting går til dündás fyker høyst sannsynlig garantien veggimellom, og du sitter med skjegget fullt av postkasser. Løsningen må vel være å kjøre UTEN batteri hele tiden dersom du vet at du skal sitte ved et strømuttak i lengre tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Når batteriet er fullt oppladet går ikke strømmen igjennom batteriet så da er det rart hvis det i hele tatt har noen som helst effekt på maskinen hvis du tar ut batteriet. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Helt enig, det går ikke strøm til batteriet når det er 100% på nyere laptop'er så om du tar det ut eller ikke er vel ingenting å si? Ser bare ulemper med å fjerne batteriet, min ultraportabel var jo dødspopulær for alle andre å løfte opp, vende her og der og si "jøss den var liten den". Hvis ikke batteriet hadde vært der ville jo alt gått til Drammen (like den jeg, men burde det kanskje ikke vært Halden?). Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har alltid tatt batteriet inn og ut av maskina mens strømforsyninga har vært kobla til. Visste ikke at det ikke var anbefalt, tror jeg glemte å lese den sida i manualen Gjort det med Toshiba 550mhz celeron, PB XP-m 1800 og Dell d500. Ikke ødelagt noe så langt... Men det er vel noen som har greid å ødelegge noen maskiner på denne måten siden den aktuelle produsenten ikke anbefaler dette. Knut Lenke til kommentar
It's me Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har alltid tatt batteriet inn og ut av maskina mens strømforsyninga har vært kobla til. Visste ikke at det ikke var anbefalt, tror jeg glemte å lese den sida i manualen Jeg gjør det samme, og maskinen lever i beste velgående fortsatt. Det stemmer at det ikke kommer strøm til batteriet når det er full-ladet, men hvis en alltid har batteriet i når en bruker strøm, vil en særdeles ofte få "klatt-ladinger", og dette sliter på batteriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå