Gå til innhold

Fartsovertredelse og måling fra Politibil

Anbefalte innlegg

Sak: Etter og ha vært i et møte på jobb, satt jeg litt i mine egne tanker og kjørt bil. Hadde det litt travelt, da jeg hadde et møte til, men måtte rekke og hente en gjenglemt telefon på arbeidsplass. Kjørte inn i en 70sone, da politiet plutselig satte på ula si i speilet mitt. Tittet kjapt ned på meteret og bremset, men det var nok rundt 100kmt. Jeg kjørte til side, men de bare fortsatte videre til jeg ikke så de mer. Jeg stoppet på en avkjørsel og ventet litt, men ingen dukket opp. Stressa som jeg var, kjørte jeg tilbake samme vei jeg kom. Kom halvveis, og tenkte: Faen, glemte jo og hente telefon. Valgte da og ta den nye veien til arbeidsplass( er to veier, en ny og en gammel E18, som tar like lang tid). Etter og ha hentet telefon, møtte jeg Politiet i rundkjøring ved arbeidsplass. Heller ikke her stoppet de meg, men valgte og kjøre gammel E18, i stedet for og følge etter meg tilbake på ny E18. Så tenkte jeg meg ikke om, og stoppet på en bensinstasjon for og kjøpe snus. Der kom de innom, parkerte litt bak firmabilen, som de så jeg gikk ut av, og stod der en 15min tid, uten og komme bort til meg( jeg traff en kompis, og ble stående og snakke med han) Er avhengig av lappen i jobb, og seff, var utrolig sløvt av meg og kjøre slikt. Noen som har noen tanker om evt straff, eller har jeg bare hatt utrolig flaks, selv om jeg mulig tror det kommer noe i posten snart. Bilen er ikke registrert på meg, men et leasingselskap som firmaet mitt leaser av.

Endret av Cossie87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke har blitt stoppet, så kommer det ikke noe etterpå.

Politiet kjører ikke rundt i patruljebiler å foretar målinger, for så å sende forelegget i posten senere.

Det er kun fotobokser som fungerer på det viset.

Har de foretatt en måling av deg, så kan jeg garantere deg at du blir stoppet og konfrontert med resultatet, hvorpå du må signere på hvorvidt du godtar forelegget eller ikke.

Har du kjørt "fort nok" vil du i stedet bli anmeldt, å måtte møte i retten, men du blir først stoppet og fratatt førerkortet, det kommer ikke noe i posten senere.

Har du ikke hatt førerkort særlig lenge, så bør du kanskje passe mye bedre på farten du holder.

Endret av adeneo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du er nervøs. På vei hjem fra jobb en dag stod politiet i et veikryss og venta, det var opplagt god plass til flere biler før meg, men i det jeg passerte nevnte kryss skrudde politiet på sirenen og kjørte rett bak meg. Et par hundre meter foran slipper jeg politiet forbi og har ikke hørt mer fra dem siden.

Jeg velger å tro at det du opplevde er ganske så tilfeldig, og at du ikke blir straffet for noe som skjedde denne dagen, for politiet hadde mange sjanser til å stoppe deg for å sjekke førerkort, blåsetest etc.. som er nokså rutine for fartsovertredelse.

Lenke til kommentar

Så langt det er mulig så vil politiet alltid prøve å få bekrefta identiteten din der og då.

Eventuelle bøter og straffereaksjonar skal rettast mot føraren av kjøyretøyet, ikkje eigaren.

I dette tilfellet har nok politiet oppnådd det dei ville, gjere deg oppmerksom på at du var observert slik at du tilpassa farta.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...