Gå til innhold

Kritikk av logo


Anbefalte innlegg

Hei dere,

 

Har nylig startet et (hobby)firma sammen med en tidligere studiekamerat fra NTNU som fokuserer på kraftelektronikk og såkalte motordrifter.

 

Logoen jeg har laget er vist under. Den skal forestille en liten serie av pulsbreddemodulering som er litt i kjernen av hva vi holder på med.

 

Jeg har foretatt inverse image-søk på både google og tineye for å se om det fantes noe som liknet, men klarte ikke å finne noe.

 

Navnet på bedriften kommer til høyre for logoen, men jeg ønsker ikke å oute det siden jeg prøver å holde meg noenlunde anonym på diskusjon.no :)

 

 

PS: Både normal og invertert logo benyttes, avhengig av bakgrunn.

post-49706-0-75782100-1494285074_thumb.png

post-49706-0-08046700-1494285086_thumb.png

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis målgruppen din er teknologiske folk som vet hva det er er det en grei logo. Du trenger ikke å gjøre den mer estetisk. Hvis jeg skulle endret på noe hadde det blitt å fjerne rammen av svart på den inverterte logoen og heller kjørt en sirkel med svart i samme tykkelse rundt for å pynte litt og beholde formen. Det blir da mindre svart i bildet og minimum av hva du trenger for å kunne invertere den.

 

Mockup:

post-143812-0-15045500-1494288445.png

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det du kan gjøre for å få den mer elektro er å legge på oscilloskop-grid.

 

Det har jeg faktisk prøvd, men jeg syntes det ble litt rotete.

 

Tanken er at den skal være så enkel som overhodet mulig og ikke føles støyete.

 

Tror noen sa engang at en logo skal være så enkel at en femåring skal kunne tegne den uten å ha studert den.

Lenke til kommentar

hehe, ti poeng for kreativitet iallefall. Problemet er at det overhodet ikke gir noen mening :)

Nei det var sikkert ikke noe glupt forslag, men dioden er vel en viktig del i pulsbreddemodulasjon? At det ikke gir noen mening i deres tilfelle kan jo være. Er forresten selv elektrikker og elkraftingeniør så er ikke helt blank innen fagfeltet :)

 

Pulsbreddemodulasjon brukes vel til å regulere hastighet på motorer, lysstyring ol. Eller har jeg missforstått helt :)

 

Bildene under viser f. Eks dioder brukt sammen med motor og lys. Det nederste er vel led dimmer ;)

 

post-425822-0-08003700-1494393680_thumb.png

 

post-425822-0-00111100-1494393169_thumb.png

Endret av zero dawn
Lenke til kommentar

 

hehe, ti poeng for kreativitet iallefall. Problemet er at det overhodet ikke gir noen mening :)

Nei det var sikkert ikke noe glupt forslag, men dioden er vel en viktig del i pulsbreddemodulasjon? At det ikke gir noen mening i deres tilfelle kan jo være. Er forresten selv elektrikker og elkraftingeniør så er ikke helt blank innen fagfeltet :)

 

Pulsbreddemodulasjon brukes vel til å regulere hastighet på motorer, lysstyring ol. Eller har jeg missforstått helt :)

 

Bildene under viser f. Eks dioder brukt sammen med motor og lys. Det nederste er vel led dimmer ;)

 

attachicon.gifpost-49706-0-50447400-1447593870.png

 

attachicon.gifCircuit-Diagram-of-PWM-LED-DIMMER-USING-NE555.png

 

 

Du har rett i et dioder er en sentra komponent både i elektronikk og i kraftelektronikk og at pulsbreddemodulasjon (PWM) benyttes for å "endre" på en DC-spenning ved hjelp av en slags gjennomsnittsmetode.

Det går dog fint an å lage PWM uten bruk av dioder, det eneste man trenger er f.eks et batteri og en transistor. Det er altså transistoren som er bryteren som slår spenningen av og på og dermed er denne den viktigste komponenten.

 

Det som ikke gav noen mening var å tegne dioden inn i selve skop-bildet av en PWM-spenning :)

 

 

PS: Den øverste figuren din er det forresten jeg som har konstruert.

Lenke til kommentar

hehe, jeg er vel passe fagnerd når jeg kan si at skyskrapere aldri har falt meg inn før nå.

 

Tipper uansett at akkurat det skal gå helt fint. Vi sikter oss ikke inn på de som ikke vet hva pulsbreddemodulering er :)

 

Jeg må si meg litt enig med Krozmar her. Jeg fikk også assosiasjoner til skyskkrapere og tenkte umiddelbart noe innen boligutvikling.

Og jeg har selv utdanning innen elektronikk, og vet derfor godt hva pulsbreddemodulering er...

 

Hva hvis pulsen ikke starter på bunn, men på senterlinjen?

 

post-39831-0-06857100-1494419993.png

 

Lenke til kommentar

 

hehe, jeg er vel passe fagnerd når jeg kan si at skyskrapere aldri har falt meg inn før nå.

 

Tipper uansett at akkurat det skal gå helt fint. Vi sikter oss ikke inn på de som ikke vet hva pulsbreddemodulering er :)

 

Jeg må si meg litt enig med Krozmar her. Jeg fikk også assosiasjoner til skyskkrapere og tenkte umiddelbart noe innen boligutvikling.

Og jeg har selv utdanning innen elektronikk, og vet derfor godt hva pulsbreddemodulering er...

 

Hva hvis pulsen ikke starter på bunn, men på senterlinjen?

 

attachicon.gifpost-425822-0-08730600-1494352718.png

 

 

 

Forslaget er kanskje ikke så dumt - jeg kan prøve å se på noen versjoner.

Det må uansett modifiseres litt, PWM går ikke fra +1 til -1 på denne måten - iallefall ikke på det området vi bruker PWM til.

post-49706-0-01944500-1494432527_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...