Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en pålitelig pc med phanom x4ii 955, gtx970-4gb, 8gb sd3ram, som jeg desverre må innse begyner å bli litt utdatert på spillfronten..  overwatch funker bra men bf1 halter som bare det.. hjalp ikke å clocke noe heller. nede i 15fps når ting skjer med alt på low..
Så undersøkte jeg angående å oppgradere cpu men hovedkortet støtter ikke fx serien eller noe som er verdt å legge penger i.
Har ikke vert satt inn i hardware siden 2010/11 når jeg bygde pcn, så er ganske blank på hva jeg egentlig trenger.. satt opp en handlekurv på komplett med nytt hovedkort,i5 6600k,cpu kjøler og 16gb sd4ram og prisen blei på ca 5500.. syntes det var litt mye :rofl:

Har titta litt på bruktmarkedet.. men har ikke oversikten lengre på alle de forskjellige genrasjonene osv.
Brukt eller nytt? hva bør jeg oppgradere? intel vs amd?
Har ivertfall kabinett og power som bør duge..og 970gtxn er vell fortsatt habil inntill videre?

Pris er jo største faktor her..men jeg vill ivertfall ha så jeg kan kjøre bf1 på bra grafikk og forhåpentligvis litt frem i tid som HL3 hvis det noen gang kommer :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 970 er vel noe utdatert du burde vel ha GTX 980 TI.

I så fall kommer du langt med kun i5 2500k eller i7 2600k.

Er tempratur problem for deg? Hvis ikke er brukt det beste rådet for deg.

Men ellers ville jeg gått for ryzen eller det du nevner med mindre du ikke har råd.

Bulldozer er vel kanskje god f.eks FX 8350 tror du nesten får FX 9370 til ca 1000 kr hvis de finnes på bruktmarkedet ennå.

Sokkel 1366 er vel kanskje litt i elste laget. Men er jo bedre 6 kjerne som er overklokket men de blir jo veldig varme.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

i5 7600K, Z270 hovedkort, 16GB DDR4 og et GTX 1060 6GB kort er det minste du bør oppgradere til  hvis du ønsker å spille BF1 på Ultra i 1080p oppløsning. Eventuellt et AMD Ryzen 1600X oppsett. Om dette blir for dyrt for deg, så anbefaler jeg deg å spare opp mer penger ;)

Lenke til kommentar

Takk for gode tips!
Skal se litt mer etter eldre I5 el i7 på bruktmarkedet som foreslått... Men må si at det lille jeg har sett virker veldig overpriset til å være brukt.
Forslaget om å bare bytte cpu skrev jeg jo at ikke var en mulighet.. da MB'et ikke støtter FX/bulldozer.

Lest litt mer ang rizen oppsett med sekskjernern 1600.. spess mtp ytelse i BF1 og antagelig(?) at også flere kommende spill vill sette pris på flere kjerner, virker rizen bra iforhold til intel med tanke på pris/ytelse per i dag. Men til mitt bruk er det jo sikkert ikke stooore forskjellene fra i5.

1600/m vifte + hovedkort og 16gb3000hzddr4 til under 5 lapper.. så kan jeg heller bytte skjermkort og cpu-kjøler og klokke litt ettervert.. hva tenker dere om et slikt setup?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...