krikkert Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Vedlikehold er en skattefordel på lik linje med lønnskostnader. At du betaler 25 kr mindre i skatt etter å ha betalt 100 kr i vedlikehold er ingen fordel. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Hva med å bruke penger til vedlikehold og oppgradering som øker verdien på leiligheten, skrive av på skatten, sånn at man betaler 0 i skatt? Dét høres ut for meg som en fordel. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Hva med å bruke penger til vedlikehold og oppgradering som øker verdien på leiligheten, skrive av på skatten, sånn at man betaler 0 i skatt? Dét høres ut for meg som en fordel. Ja, men det åpner ikke skattesystemet for å gjøre. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 (endret) Hva med å bruke penger til vedlikehold og oppgradering som øker verdien på leiligheten, skrive av på skatten, sånn at man betaler 0 i skatt? Dét høres ut for meg som en fordel. Det ville ha vært en skikkelig fordel, men oppgradering/standardheving er ikke fradragsberettiget i løpende inntekt. Skatteteknisk sett skal det aktiveres på inngangsverdi slik at det kommer til fradrag ved realisasjon (salg). Formålet med å drive en inntektsgivende aktivitet er å skape et overskudd du kan ta ut. Det overskuddet betaler du skatt på. Å ha så stor motvilje mot å betale skatt at du vil senke overskuddet ditt til 0 for å gjøre det er sikkert koselig for noen. Men da tjener du jo ingen penger heller. Endret 11. mai 2017 av krikkert 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Beklager lang svartid, men for eksempel å bytte ut en gammel kledning, eller gamle vinduer i utleiebolig (vedlikehold), er -ikke- fradragsberettiget? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Vedlikehold er fradragsberettiget. Standardheving er ikke. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå