Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forbrukerråd sak.. hjelp?

Anbefalte innlegg

Solgte en Alfa Romeo 147, 2004 modell.

Bilen hadde røket registerreima tidligere(60.000km),den var delvis overhalt på verksted.

Verksted erkjenner ikke at de Hsr byttet registerreim, for du var ikke "kvalifisert" til dette.

De har overhalt topp og sylindere.

Bilen ble solgt "som den er" og Regreim røk igjen akkkurat 3 mnd etter kjøpsdato.

Bilen ble solgt for 20.000 inkl omreg.( noe som ikke er mye over skrot pris) Bilen lå ute til 25.000 eks omreg.

Bilen hadde gått 87.000 når jeg solgte den.

Ca gått 90.000 for øyeblikket.

Det er informert i annonsen om at verkstedet har overhalt topp og sylindere, og at tidligere eier byttet reg reim.

Alt jeg har gjort selv følger det med kvitteringer på. Alt er skrevet med ærlighet i annonsen.

Har kjøper noen sak i evnt en Forbrukerråd sak? Takker for hjelp, takker også for synespunkter og argumenter eg kan bruke.

Jeg har valgt og ikke la meg presse av kjøper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solgte en Alfa Romeo 147, 2004 modell.

Bilen hadde røket registerreima tidligere(60.000km),den var delvis overhalt på verksted.

Verksted erkjenner ikke at de Hsr byttet registerreim, for du var ikke "kvalifisert" til dette.

De har overhalt topp og sylindere.

Bilen ble solgt "som den er" og Regreim røk igjen akkkurat 3 mnd etter kjøpsdato.

Bilen ble solgt for 20.000 inkl omreg.( noe som ikke er mye over skrot pris) Bilen lå ute til 25.000 eks omreg.

Bilen hadde gått 87.000 når jeg solgte den.

Ca gått 90.000 for øyeblikket.

Det er informert i annonsen om at verkstedet har overhalt topp og sylindere, og at tidligere eier byttet reg reim.

Alt jeg har gjort selv følger det med kvitteringer på. Alt er skrevet med ærlighet i annonsen.

Har kjøper noen sak i evnt en Forbrukerråd sak? Takker for hjelp, takker også for synespunkter og argumenter eg kan bruke.

Jeg har valgt og ikke la meg presse av kjøper.

Tidligere eier som har skiftet registerreim eller verkstedet? Det er jo tross alt 30.000 siden regreim er skiftet og skal noe reklameres så er det isåfall hos han som reparerte kjøretøyet. Jeg tror helt ærlig ingen kommer noen vei her når man har betalt 20.000 for bilen.

Hadde det vært jeg som solgte bilen (med mindre det var jeg som skiftet regreimen selv) og noen hadde prøvd å reklamere/heve kjøpet så hadde jeg satt meg på  bakbeina ihvertfall..

Endret av Bennyy
Lenke til kommentar

Et verksted har overhalt toppen og ventilene i følge dem! Jeg vet de har byttet regreim også, noe han bekreftet på telefonen, men sa de hadde gjort uten kvittering.

De var ikke "kvalifisert" til regreim bytte.

Byttet for 30.000km siden

Byttet des 2014 eller Jan 2015

Lenke til kommentar

Et verksted har overhalt toppen og ventilene i følge dem! Jeg vet de har byttet regreim også, noe han bekreftet på telefonen, men sa de hadde gjort uten kvittering.

De var ikke "kvalifisert" til regreim bytte.

Byttet for 30.000km siden

Byttet des 2014 eller Jan 2015

Forstår ikke helt hva de legger i at de ikke er kvalifisert for et regreimskift når de overhaler en topp da å overhale en topp er mye mer omfattende og krever uansett et regreimskift.

Og hvordan kan de da ta betalt for å skifte en registerreim om de ikke er kvalifisert til jobben? Er de sertifisert verksted eller er det noe ?àla "Grøftekanten Auto AS"?

Høres bare ut som ansvarsfraskrivelse fra verkstedets

side spør du meg. 

Jeg tror ikke han du solgte bilen til kommer noen vei når bilen ble kjøpt for bare 20.000 kr, men dette er ihvertfall ikke din feil og han bør ta kontakt med verkstedet som utførte jobben isåfall..

Nå er jeg ikke jurist, men vet hvordan bransjen fungerer..

Lenke til kommentar

På papiret har de iallfall bare overhalt toppen og ventiler! De har sagt til vedkommende at de ikke er kvalifisert til å skifte regreim, så dette er en jobb de ikke kunne Ts på seg!

Regner med at jeg ikke kan lastes. Det er en bil som er billig! De fikk den 7.000 kr billigere og den er brukt i 3 mnd etter salg! I tillegg er det en bil fra 2004.

Har tenkt til å la Forbrukerrådet ta en avgjørelse på saken.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

...men dette er ihvertfall ikke din feil ...

Det er ikke snakk om hvem det er sin feil, men hvem som har ansvaret. Selv om bilen er solgt "som den er", er ikke du som selger av bilen ansvarsfri med mindre det av kjøpekontrakten fremgår at "kjøper fraskriver seg retten til å gjøre mangel gjeldende etter kjøpsloven §19". I utgangspunktet kan kjøper gjøre et slikt krav gjeldende overfor deg som selger av bilen. Det er du som i så fall må kontakte verkstedet og få de til å dekke kravet, dersom det foreligger et ansvar derfra. Hvis du ikke får dekket dette, og kjøper får medhold i at dette er en mangel etter nevnte §, er du likevel ansvarlig. Selv om det ikke er din feil. 

Lenke til kommentar

På papiret har de iallfall bare overhalt toppen og ventiler! De har sagt til vedkommende at de ikke er kvalifisert til å skifte regreim, så dette er en jobb de ikke kunne Ts på seg!

Regner med at jeg ikke kan lastes. Det er en bil som er billig! De fikk den 7.000 kr billigere og den er brukt i 3 mnd etter salg! I tillegg er det en bil fra 2004.

Har tenkt til å la Forbrukerrådet ta en avgjørelse på saken.

Takk for svar

Så de har da satt på igjen gammel registerreim og strammer på en topp som ble overhalt på grunn av registerhavari? Det er ihvertfall helt umulig.. Noen må ha satt på den nye registerreimen når toppen ble overhalt.

zanta har så klart rett her når jeg fikk tenkt meg om. Visst han som kjøpte bil reklamerer til deg, så har du nødt å reklamere videre til han du kjøpte bil med og han må ha reklamere mot verkstedet siden de gjorde jobben.

Jeg las om en slik sak angående en clutch på en BMW for en stund tilbake der første eier av bil ble sittende igjen med ansvaret og verkstedregningen.. og da var bilen på sin FJERDE eier! Dette var grunnet at det ikke var slitasjeskade, men en delefeil. Helt forbaska hull i hodet! 

Men jeg vil absolutt tro at forbrukerrådet tar hensyn til bilens alder og pris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...