Crissy Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Hei! Skal ha morsmåleksamen nå til uka, nivå 3. Fikk 5 og 6 på nivå 2. Vet dere hvordan nivå 3 foregår? Er det annerledes pensum? Mye vanskeligere? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Har ikke hatt selv, men har snakket mye med en kamerat som tok Tysk 3. Han sier at eksamen han tok var mer som en "samfunnsfag"-eksamen (om tysk samfunn, ikke norsk selvfølgelig) og hadde mindre fokus på språk enn både Tysk 1 og 2. Altså fikk han spørsmål om politikk, demografi, geografi osv. Dette er noen år siden, så om det fortsatt er slik vet jeg ikke. Det ligger vel forøvrig utdanningsplan og læremål på Utdanningsdirektoratet sine nettsider, som med andre fag. Der står det jo svart på hvitt hva du kan forvente https://www.udir.no/kl06/PSP1-01/Hele/Kompetansemaal/fremmedsprak-niva-iii Endret 8. mai 2017 av Knewt Lenke til kommentar
Crissy Skrevet 8. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2017 Har ikke hatt selv, men har snakket mye med en kamerat som tok Tysk 3. Han sier at eksamen han tok var mer som en "samfunnsfag"-eksamen (om tysk samfunn, ikke norsk selvfølgelig) og hadde mindre fokus på språk enn både Tysk 1 og 2. Altså fikk han spørsmål om politikk, demografi, geografi osv. Dette er noen år siden, så om det fortsatt er slik vet jeg ikke. Det ligger vel forøvrig utdanningsplan og læremål på Utdanningsdirektoratet sine nettsider, som med andre fag. Der står det jo svart på hvitt hva du kan forvente https://www.udir.no/kl06/PSP1-01/Hele/Kompetansemaal/fremmedsprak-niva-iii Jeg fikk 6 på muntlig i nivå 2 iallefall. Bør vel klare minimum 4 iallefall på nivå 3, eller? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Ikke godt å si. Kameraten min som tok Tysk 3 er fra Tyskland, så han fikk 6 i alle tysk-fag (inkl. Tysk 3). Han sa at Tysk 3 var vanskelig for han, selv om han er tysk. Lenke til kommentar
Crissy Skrevet 8. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2017 Ikke godt å si. Kameraten min som tok Tysk 3 er fra Tyskland, så han fikk 6 i alle tysk-fag (inkl. Tysk 3). Han sa at Tysk 3 var vanskelig for han, selv om han er tysk. Hvordan kan det være vanskelig for han om han fikk 6 i det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå