chrimE Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Hei! Jeg trenger litt hjelp ettersom jeg forbereder en gruppepresentasjon i historie sammen med noen andre. Presentasjonen handler om Leonardo Da Vinci som person og alt han oppfant/gjorde. Alle blir vurdert individuelt, så jeg ønsker å framføre min del på best mulig måte, men har bare 2 min 30 sek å fremføre min del på. Det jeg må svare på er: "Hvordan lever hans arbeid, oppfinnelser, verker og malerier i dag? Hva har han å si for dagens samfunn? Ser vi noen av hans oppfinnelser, oppdagelser, verker eller annet i dag?" Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg kan svare på denne problemstillingen best mulig uten å overstige 2 min og 30 sek noe særlig? Ønsker som sagt høy måloppnåelse, og jeg er den siste som skal snakke så ønsker å avslutte på en bra måte som etterlater et godt inntrykk:) Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Anatomi var en viktig del av arbeidet hans som mer eller mindre lever i beste velgående, han la grunnlaget i stor grad. Tror det er verdt å nevne da mange snakker om maling og maskiner i størst grad etter hva jeg har sett. https://en.wikipedia.org/wiki/Leonardo_da_Vinci#Anatomy_and_physiology Lenke til kommentar
0laf Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det bør vel være en smal sak å finne noe interessant å presentere om det emnet ? Da Vincis tegninger og ideer omfatter alt fra biler, fly, helikopter og fallskjermen, til maskingevær og roboter. http://www.da-vinci-inventions.com/davinci-inventions.aspx Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Store kunstnere, talere, filosofer inspirerer fortsatt mennesker, men gjerne innen sitt eget felt. Leonardo Da Vinci er en inspirasjon for alle. Lenke til kommentar
chrimE Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 Takk for hjelp folkens:) Jeg er klar over hva han tegnet, oppfant osv men lurte litt på hvordan jeg kan fremføre dette på best mulig måte. Hvordan kan jeg avslutte på en god måte, og hvordan kan jeg knytte dette opp mot ting i dagens samfunn? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 "Hvordan lever hans arbeid, oppfinnelser, verker og malerier i dag? Hva har han å si for dagens samfunn? Ser vi noen av hans oppfinnelser, oppdagelser, verker eller annet i dag?"Det første og siste spørsmålet er jo noe du kan Google. De er jo turistattraksjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå