AnonymDiskusjon Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg har snakket med lege og psykolog om dette og de sa begge til meg at det var helt normalt å være sliten så det var ikke mye til hjelp der. Jeg har prøvd å 'manne meg opp' å ignore slitenheten men da får jeg sanse og orienteringsproblemer som fører til at jeg snubler eller kræsjer i folk eller ting. Så da står jeg igjen med å avpasse aktiviteten min til et nivå der jeg unngår det overnevnte. Og da greier jeg akkurat å dusje, handle mat og legge meg repeat. Jeg sover minst 10t hverdag og ligger å slapper av i våken tilstand 3-4 timer spredt utover dagen. Jeg har ingen jobb og går snart fullstendig tom for penger. Hva bør jeg gjøre?ps bruker alltid solbriller fordi vanelig innebelysning gir meg hodepine. Anonymous poster hash: 81ab7...710 Lenke til kommentar
Galaxyx32 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Du høres syk ut. Har du hatt kyssesyka eller vært slitt med sykdom i det siste? Kan være at det henger igjen og da bør du ikke presse deg. Hvorfor får du ikke penger av NAV? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Hva ville du gjort om du vant 150 millioner i vikinglotto? 2 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Den typen utmattelse med lys-sensitivitet som ikke blir særlig bedre med mye hvile, og over tid, høres umiddelbart ut som mulig myalgisk encefalopati (ME). Du må få legen din til å utrede deg for andre sykdommer som kan forårsake dette, og så eventuelt oversendes spesialist som kan sette en utelukkelsesdiagnose. Det er ikke normalt å være så sliten at man ligger 14 timer i døgnet, og får orienteringsproblemer ved fysisk aktivitet. Det står en del mer om ME på sidene til Kavlie, og det finnes vel også et eget forum, men det er særdeles viktig at alt annet utelukkes først, slik at du ikke lider av noe annet. Endret 8. mai 2017 av adeneo Lenke til kommentar
Spacehear Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Du må komme deg til en lege! ME er det første som slår meg, men også depresjon. Lenke til kommentar
Soleklar Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Du jobber nok for mye, skal være der både for den ene og den andre i foreninger sikkert, så du må nesten ta hensyn til deg selv litt nå. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Du jobber nok for mye Han jobber ikke. Dette er det han bedriver tiden med: "dusje, handle mat og legge meg" 1 Lenke til kommentar
Soleklar Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Du jobber nok for mye Han jobber ikke. Dette er det han bedriver tiden med: "dusje, handle mat og legge meg" Ikke så pent svar....muligens prbl.av en art. Sykdom etc. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 bruker alltid solbriller fordi vanelig innebelysning gir meg hodepine. Jeg ville heller dimmet lyset! Da sparer du både strøm og solbrille-utgifter Lenke til kommentar
ozone Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) Du jobber nok for mye Han jobber ikke. Dette er det han bedriver tiden med: "dusje, handle mat og legge meg" Ikke så pent svar....muligens prbl.av en art. Sykdom etc. Han skriver jo selv i første post at han ikke jobber! Hva var galt med at jeg gjorde deg oppmerksom på det? Endret 9. mai 2017 av ozone 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Problemet kan løses med riktig mat og veldig lite aktivitet. Veldig lite aktivitet tror jeg han har prøvd... Jeg bare tenker høyt her, og foreslår litt mer aktivitet...? Lenke til kommentar
OrgHelse Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Problemet kan løses med riktig mat og veldig lite aktivitet. Veldig lite aktivitet tror jeg han har prøvd... Jeg bare tenker høyt her, og foreslår litt mer aktivitet...? Kanskje litt feil skrevet. Jeg mente at han behøver ikke å trene 2 timer hver dag på treningssenter. Moderat aktivitet er kanskje mer riktig Lenke til kommentar
0laf Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Trøtthet og slitasje kommer som konsekvenser av dårlige rutiner og mat som du spiser. Det tar 3-7 dager å ordne at du får normal liv igjen. Man bør kanskje undersøke at det ikke kommer av sykdom, før man begynner med organisk hokus-pokus som skal kurere alt på et par dager. Jeg bare tenker høyt her, og foreslår litt mer aktivitet...? Han har jo forsøkt det også, og ender opp med sanse og orienteringsproblemer som fører til at han snubler eller kræsjer i folk eller ting. Det er neppe symptomer på dårlig kosthold ? 2 Lenke til kommentar
OrgHelse Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Til adeneo Det er ingen hokus pokus som du sier. Problemet hans stammer mest sannsynlig fra flere år med usunn livstil og dårlige spisevaner. Jeg kan kurere seriøse sykdommer som diabetes, astma og enda verre med bare mat og andre anbefalinger. Jeg er ikke en shaman eller noe sånt tull, bare naturlig behandling. Lenke til kommentar
KG8PJED7 Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Sjekket ikke ut siden hans, men mat kan ha stor påvirkning. Det forskes mye på bakterier i tarmen og deres innflytelse på kroppen vår. Så lenge han ikke tar betalt hadde jeg tenkt hva har jeg å tape? Men i det øyeblikket det evt kommer noe som koster hadde jeg snudd og løpt unna det jeg klarte! Lenke til kommentar
OrgHelse Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Sjekket ikke ut siden hans, men mat kan ha stor påvirkning. Det forskes mye på bakterier i tarmen og deres innflytelse på kroppen vår. Så lenge han ikke tar betalt hadde jeg tenkt hva har jeg å tape? Men i det øyeblikket det evt kommer noe som koster hadde jeg snudd og løpt unna det jeg klarte! Målet mitt er å opplyse folk om det som kan gjøre livet bedre. Jeg mener at det er umoralsk å spørre om å få betalt for det. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Jeg kan kurere seriøse sykdommer som diabetes, astma og enda verre Da må du fortelle hemmeligheten din til helsevesenet! For de har ingen kur for dette, bare symptomlindrende og avhjelpende medisiner. 1 Lenke til kommentar
OrgHelse Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Jeg kan kurere seriøse sykdommer som diabetes, astma og enda verre Da må du fortelle hemmeligheten din til helsevesenet! For de har ingen kur for dette, bare symptomlindrende og avhjelpende medisiner. Det er ikke hemmelighet. Helsevesenet har sin forretning som de må opprettholde. Når du går til legen, får du en diagnose og medisiner, betal regningen og ha det bra. Dessverre noen tjener mye på folks lidelse. En person som har lært meg dette har kurert over 5000 mennesker på 2 år. Noen av dem hadde kreft. Jeg vil ikke påstå at jeg kan kurere kreft men muligheten er der. I korte trekk: Ved astma kutt ut stekt og kokt mat bortsett fra integral brød som må stekes. Spis rå mat. Det er bare 10% av det men det er mye annet som skal gjøres. Hver individ har ulike vaner som må justeres. Ved diabetes nesten det samme, bare at noen type grønnsaker skal spises mindre enn andre. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2017 Den typen utmattelse med lys-sensitivitet som ikke blir særlig bedre med mye hvile, og over tid, høres umiddelbart ut som mulig myalgisk encefalopati (ME). Du må få legen din til å utrede deg for andre sykdommer som kan forårsake dette, og så eventuelt oversendes spesialist som kan sette en utelukkelsesdiagnose. Det er ikke normalt å være så sliten at man ligger 14 timer i døgnet, og får orienteringsproblemer ved fysisk aktivitet. Det står en del mer om ME på sidene til Kavlie, og det finnes vel også et eget forum, men det er særdeles viktig at alt annet utelukkes først, slik at du ikke lider av noe annet. Takk, skal si det til legen neste gang. Du høres syk ut. Har du hatt kyssesyka eller vært slitt med sykdom i det siste? Kan være at det henger igjen og da bør du ikke presse deg. Hvorfor får du ikke penger av NAV? Jeg hadde kyssesyken for 8 mnd siden. Jeg får ikke penger av NAV fordi jeg ikke kvalifiserer til sosial stønad fordi jeg fortsatt har midler på konto(nok til 3-4 husleier til). Du må komme deg til en lege! ME er det første som slår meg, men også depresjon. Jeg hater slitenheten min, men jeg trives godt. Anonymous poster hash: 81ab7...710 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Skulle ønske du kunne svare på spørsmålet mitt ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå