Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2 ADSL - Går så Inn I H****te Treigt !


Anbefalte innlegg

Hei !!!

 

Personlig har jeg egentlig vært fornøyd med tele2. Det fikk meg til å gå så langt at jeg har anbefalt dette til mange av mine venner og familie. Fikk bestillt dette til min mor. For det første ble det masse tull med oppkoblingsdato, men det vet jeg skyldes plassmangel hos telenor sin sentral. Etter en forsinkelse på litt over 2 måneder, ringte telefon 29 oktober. Endelig var vi på nett. Til min store forbauselse var hele linjen vanvittig treig. Hjemme lå jeg på ca 90 kb/s med akkurat samme linjen. Min mor fikk et sted mellom 40 - 50 kb/s. Vi ringte inn og klaget, og fikk beskjed om at de skulle se på saken. Det gikk dager på dager uten noe som helst tilbakemelding. Vi ringte atter an gang inn, og da var beskjeden at de ikke kunne gjøre noe med det. Ble anbefalt at man kunne ta en printscreen fra en rask ftp som f.eks ftp.uninett.no . Gjorde dette, og sendte inn 4 vedlegg som bevis på at dette var en latterlig dårlig linje. Dagen etter mottok vi mail om at de atter en gang skulle se på saken. Hørte vi noe mer??? nei selvsagt ikke. Ikke en damn shit skjedde, eller noe som helst tilbakemelding om problemet. I kveld er jeg på besøk hos min mor. Tok nok en test fra ftp.uninett.no , og har faktisk 16 kb/s i nedlasting (Er det teoretisk mulig ?). Det er jo HELT latterlig. Jeg mener at når du betaler en ISP for 704/128 linje som vi i dette tilfellet gjør, skal man forvente at man skal få det man betaler for. Vet at man kan være litt uheldig med overstream etc. Det skulle likevell ikke utgjøre mer enn 5-10%.

Nå lurer jeg på om det kan være noe annet som kan være feil? vil være på min 120% sikre side før jeg ringer tele2 igjen i morgen. Kan det være noe på maskinen som gjør nettopp dette ?

Har sjekket at det ikke er noe som helst program som kjører i bakgrunn og opptar linjen. Kan nettverkskortet lage klikk på noe måte?

Kan tele2 faktisk ta seg fullt betalt for denne tjenesten, når de ikke engang klarer å levere varen ?

 

Håper på positiv tilbakemelding fra dere der ute

 

Mvh

 

-z00l-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekket at det ikke er noe som helst program som kjører i bakgrunn og opptar linjen. Kan nettverkskortet lage klikk på noe måte?

Sjekket for virus og ormer?

Defekt nettkort er jo en ting, har du ringt feilmeldinga og fått målt linja for støy?

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem med mimer,

fikk bare 50% av ytelsen vi betalte for..

Klaget å klaget men de gjorde ingenting :(

Men med meg gikk d over av seg selv..

Vi betalte fullt hele tiden..

Latterlig dårlig kundeservice på enkelte bedrifter.

Men du burde vell ha en eller annen lov på din side

Lenke til kommentar

Har sjekket for virus og orm etc.

Grunnen til at jeg ringte tele2 var nettopp for å få målt linja. Fikk beskjed at de ikke kunne måle den uten bevis for at nedlastingen faktisk var dårlig. Derfor tok jeg printscreen og sendte med som bevis. Likevell synes jeg feedbacken jeg fikk av tele2 har vært = 0

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Personlig (hjemme hos meg selv) er jeg strålende fornøyd med hastigheten jeg mottar av tele2. Hvorfor så stor forskjell ?

Utfra det den personen sa hos tele2 den andre gangen jeg pratet med dem, hadde de egentlig ingen mulighet til å gjøre noe som helst. Tele2 har i bunn og grunn ingenting å gjøre med sentralen.

Lenke til kommentar

Kjørte nettopp testen hos Itavisen.no

 

ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen 193.217.172.4 lastet ned 964677 Bytes

på 69.66 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 111 kbit/s.

 

KJØR TESTEN EN GANG TIL!

 

hvis dette er 704/128 linje så vet ikke jeg :thumbdown:

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Avstanden til sentralen er noen hundre meter. Eneste jeg kan tenke meg som kan være endel av problemet er det at det i første omgang ikke var plass i telenor sin sentral til å koble oss opp. Kanskje telenor legger kjepper i hjulene...?

En ting til jeg lurer på: tenkte jeg skulle prøve å frigi ny ip:

ipconfig /release - ipconfig /renew . mottar samme IP uansett. Noen som vet hvorfor ? Er det andre måter man kan frigi IP på ?

 

Mvh

 

z00l

Lenke til kommentar
tele2 er helt perfekt hos meg! laster ofte ned i over 100 kb/s.. men har hatt noen problemer med at modemet kobler seg ut på en rar måte!-

100kb/s!!!!!!!!!!

hva er forskellen på kb/s og kB/s? (fikk en anelse om jeg hadde hatt en liten skriveleif) :dontgetit:

Hei liten b står for bits og stor B står for Bytes

100kb/s = 12.5kB/s

Lenke til kommentar

Tele2 har levd på lånt tid lenge hos meg, og den tiden er belånt til langt over pipa :angry:

 

Har vært i kontakt med dem et utall ganger siden jeg gikk over til dem i sommer, og de klarer enda ikke å levere det de skal.

 

Siste gang for ca 1 uke siden, og da gav jeg beskjed om at enten fikk de levere den hastigheten jeg betaler (1024)eller så sier jeg opp hele røkla. Da, som tidligere var hastighten bare 1/5 av det den egentlig skal være. Gav dem en frist på 2-3 dager for å fikse dette, og gav klar beskjed om at jeg ikke lenger gidder å sitte å teste linja i hytt og pine for dem da jeg anser det som Tele2`s oppgave og sørge for at de leverer det de får betaling for.

 

Dagen etter har jeg faktsisk den hastigheten jeg betaler for, og tenker for meg selv at dette var kanskje det som skulle til for å få dem til å våkne, men akk, nå er linja tilbake på 1/5 av det den skal være, og nå gidder jeg ikke krangle med dem mer og går heller tilbake til Telenor som vel er dyrere, men som LEVERER det jeg betaler for, iallefall gjorde de det de 3 åra jeg brukte dem tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...