Dudeliduu Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Heisann, jeg snuser litt på forskjellige z270 hovedkort nå.Er det noen som nylig har kjøpt et hovedkort fra en spesifikk produsent som kan fortelle meg hvorfor han/hun gjorde det valget?Selv skulle jeg gjerne hatt overklokk kapabilitet, kontrollerbare vifter (4-pin) og USB-C, innebygd wifi er også en pluss. Jeg kommer ikke til å bruke SLI.Noen som har preferanse for en bestemt produsent som jeg bør se mer på mtp bang for buck?På forhånd takkGlemte å nevne at jeg skal ha m.2 også, men de fleste (alle?) hovedkort har det i z270-klassen Endret 8. mai 2017 av Dudeliduu Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Er vel ikke fasit svar men Asus PRIME Z270-A har vel alt bortsett fra trådløs. Alle hovedkort har 4 pins vifter, ofte få kontakter, men ferreste kan sette lavere en 600-700 RPM vifteprofiler. F.eks 300 RPM. Nå velger man ofte hovedkort etter råd fra andre eller personlig erfaringer. Asus\Asrock er ofte trygge ofte kun bios oppdateringer som kan være litt trege. MSI\Gigabit kan variere styr unna killer lan og spessielt lydkort oppsett kan fungere dårlig under linux\OSX. Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 8. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Er vel ikke fasit svar men Asus PRIME Z270-A har vel alt bortsett fra trådløs. Alle hovedkort har 4 pins vifter, ofte få kontakter, men ferreste kan sette lavere en 600-700 RPM vifteprofiler. F.eks 300 RPM. Nå velger man ofte hovedkort etter råd fra andre eller personlig erfaringer. Asus\Asrock er ofte trygge ofte kun bios oppdateringer som kan være litt trege. MSI\Gigabit kan variere styr unna killer lan og spessielt lydkort oppsett kan fungere dårlig under linux\OSX. Hjertelig takk. Jeg skulle akkurat til å oppdatere denne tråden med at jeg nå snuser på Asus sin Z270-A; så der fikk jeg allerede en god bekreftelse på at den absolutt funker Jeg har noen industrial vifter som på maks går på 2000-3000 RPM, men ønsker ikke at de kontinuerlig går på maks guffe og bråker, så 600-700RPM er et bra tall. Men ja, ser ut som om de fleste har gått over til 4-pins siden sist gang jeg kjøpte hovedkort noe som er en stor fordel Endret 8. mai 2017 av Dudeliduu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå