Harald Brombach (digi.no) Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Test om din pc er berørt.Alvorlig Intel-sårbarhet kan utnyttes selv når pc-en er av Lenke til kommentar
b115242 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det fasinerende er at så og si alle maskiner som selges med Intels teknologi blir levert og foretrukket med Vpro. Jeg har ingen eksempler at norske bedrifter faktisk benytter den funksjonen som tilbys. Det har hele tiden vært et åpenbart vært et generert et sikkerhetsmessig teoretisk hull med denne teknologien i og med det gis tilgang til maskiner. Det er bare nødvendig med strøm og nettilgang. Nå har vi det teoretiske hullet konvertert til et faktisk hull. Dette er en sak for dusteforbundet og alle vi impliserte er medlemmer. Lenke til kommentar
Megdabare Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det fasinerende er at så og si alle maskiner som selges med Intels teknologi blir levert og foretrukket med Vpro. Jeg har ingen eksempler at norske bedrifter faktisk benytter den funksjonen som tilbys. Det har hele tiden vært et åpenbart vært et generert et sikkerhetsmessig teoretisk hull med denne teknologien i og med det gis tilgang til maskiner. Det er bare nødvendig med strøm og nettilgang. Nå har vi det teoretiske hullet konvertert til et faktisk hull. Dette er en sak for dusteforbundet og alle vi impliserte er medlemmer. Jeg har kjennskap til at dette blir brukt i bedrifter. Teknologien gjør at man kan hjelpe folk med en lang rekke problemer uten å måtte være tilstede fysisk. Det kan dermed være både tid og penger spart. Det et litt som å si at vi burde skru av Internett, fordi det muliggjør misbruk. Teknologien muliggjør det. At sikkerheten bør være bedre er en bedre strategi enn å unngå teknologien. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Hvordan er det mulig at ingen har oppdaget dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå