vidor Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 http://kampanje.com/tech/2017/05/vg-kjoper-teknologinettsted-fra-teknisk-ukeblad 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 En av de tristeste nyhetene jeg har lest på lenge. Selv for 1 april ville dette vært for drøyt. Sukk. 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det foreligger ikke egne resultater på Tek i dag. Men i 2013 fikk selskapet et underskudd på 31,8 millioner etter å ha gjort en avskrivning på 29 millioner kroner. Omsetningen var den gang på 37,4 millioner. Damn. Og folk klager på reklame. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gavekort Skrevet 8. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 8. mai 2017 Lykke til! Som gammel Hardware.no leser så vil jeg si til både TU Media og VG at det er mange som savner skikkelige hardware-tester, og at sist gang Tek anmeldte et kabinett var i Januar, og sist gang Tek anmeldte et hovedkort var i September 2014. De som klarer å endre på dette har vunnet meg som leser, uansett hvem som eier hva. 27 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 TU har investert i Tek.no med intensjon om å selge siden til et større medieselskap på kort sikt. Sjeldent investorer sitter på investeringene mer enn 2-4 år. TU/Tek har gått bort i fra "nerdestoff" og mer mot populistiske arikler som har større breddeinteresse for mannen i gata for å øke lesevolumet. Nå har TU sett en glimrende mulighet å selge Tek til VG og fått relativt grei avkastning på investeringen. TU bryr seg ikke om meg og deg som mimrer tilbake på HW's glansdager. De bryr seg om profitt og avkastning. Det er business. Kynisk eller ei. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Står klart og tydelig at samme folka skal skrive, og driften fortsetter som før, berre med nye eigere. Du tror virkelig at det ikke er relevant hvem som eier tjenesten? Jeg kan garantere deg at dette bare er første skritt mot en total omveltning. For eksempel vil de sikkert finne ut at det må kuttes kostnader. Og så finner de ut at det ikke gir nok inntekter. Og så skjer det andre ting og plutselig er hele greia borte eller ugjenkjennelig. Spørsmålet er jo også hva som ville skjedd om VG ikke hadde kjøpt tek.no. Det er jo en grunn til at TU forsøkte å få inn ekstra penger. Sikkert, men det var ikke det jeg svarte på eller skrev om. Lenke til kommentar
...... Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 ... og der har jeg hatt mitt siste besøk på tek.no og søstersidene noensinne. Blir å lese internasjonale IT og spillsider fra nå av. Var gøy så lenge det varte. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Eller sakene vi vant Skup-prisen for tidligere i år: http://www.vg.no/spesial/2016/tvangsprotokollene/ Et godt eksempel på VGs løgnaktighet. Her har dere tatt ufullstendige protokoller og konkludert basert på det. Dere blåser opp saken og lar ikke "tvilen komme tiltalte til gode", men bestemmer dere for å ta psykiatrien, koste hva det koste vil. 2 Lenke til kommentar
Ola Stenberg Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Eller sakene vi vant Skup-prisen for tidligere i år: http://www.vg.no/spesial/2016/tvangsprotokollene/Et godt eksempel på VGs løgnaktighet. Her har dere tatt ufullstendige protokoller og konkludert basert på det. Dere blåser opp saken og lar ikke "tvilen komme tiltalte til gode", men bestemmer dere for å ta psykiatrien, koste hva det koste vil. Hei hekomo, Bruker ikke mye tid på denne, men mener du alvor? Dette er altså kanskje vår aller viktigste sak fra året som gikk. Og den peker på noe svært alvorlig som virkelig trenger medienes søkelys. Litt om Skup om du ikke stoler på deres vurderinger: http://www.skup.no/om-skup/ Mvh Ola Stenberg Digitalredaktør VG Endret 9. mai 2017 av Ola Stenberg 1 Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Nettsidene som blir med over til VG er foruten hovedsiden Tek.no, nettavisene Teknofil.no, Amobil.no, Hardware.no og Mobilen.no, men ingen av partene ønsker å opplyse om prisen VG betaler. http://kampanje.com/tech/2017/05/vg-kjoper-teknologinettsted-fra-teknisk-ukeblad - Vi har tidligere sagt at Gamer.no ligger utenfor vår kjernevirskomhet, så der kan det skje noe. Tek.no var det som var minst sannsynlig at vi skulle selge, men så fikk altså VG napp. http://kampanje.com/tech/2017/05/tu-selger-tek/ Lenke til kommentar
Cool Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Største problemet jeg har med dette er hvordan VG modererer kommentarene. Her på diskusjon.no har vi stor frihet til å konstruktivt kritisere artiklene på tek.no. Selv ukonstruktiv kritikk blir som regel stående, men blir igjen motsagt av andre brukere. Jeg har kommentert tidligere på både VG og Dagbladet. Kommentarer jeg mener er konstruktive men som har blitt slettet av modereringsteamet der. Så mitt største problem med at tek.no nå blir solgt til VG er at vi ikke kan diskutere artiklene på vårt relativt frie og åpne forum lenger. Og faktisk korrigere feil i artikler eller opplyse om noe som burde blitt tatt med. VGs team frykter jeg vil bedrive utstrakt sensurering av kritikk. Vg moderatorene er jo helt på trynet, sletter alt som ikke støtter deres vinkling og agenda. Før trodde jeg media sin oppgave var og levere upartiske nyheter, men sånn er det ikke.. Men det gjelder ikke bare VG. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 -SnipMvhOla Stenberg Digitalredaktør VG Hei Ola. For meg personlig er det viktig å kunne diskutere innholdet i artiklene som er utgitt hos tek på en fornuftig måte og da har jo selvsagt diskusjon.no vært et viktig forum for å kunne få til dette , det er derimot en del ting som bør taes tak i og som jeg håper dere kan gi litt klarhet i : 1 : Svært mange av oss som leser her og er hardware entusiaster, savner gode og mer varierte artikler av typen hovedkort , printere , nettverkskort , skjermkort , sikkerhet bare for å nevne noen, det er rett og slett en mangelvare spesielt når man ser på hvor lite artikler som publiseres om slike enheter. 2 : Mange av oss som deltar i diskusjontrådene til testene ønsker også endringer i testrutinene og prøver å gi tilbakemeldinger på hva som bør taes hånd om, eksempelvis er det nesten hårreisende at spillene som brukes til test av skjermkort er allerede nå flere år gamle, og her burde man øke antall spill i testsuiten og ikke mist sørge for å differensiere mellom low end og high end ( 4k ) . 3 : Har dere noen plan om hva som kommer til å bli fokuset på når det gjelder tester i fremtiden? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det foreligger ikke egne resultater på Tek i dag. Men i 2013 fikk selskapet et underskudd på 31,8 millioner etter å ha gjort en avskrivning på 29 millioner kroner. Omsetningen var den gang på 37,4 millioner.[/size] Damn. Og folk klager på reklame. 2013 begynner å bli en stund siden. Og ja, folk klager på reklame. Hadde reklamen enda vært mindre psykedelisk... Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Eller sakene vi vant Skup-prisen for tidligere i år: http://www.vg.no/spesial/2016/tvangsprotokollene/Et godt eksempel på VGs løgnaktighet. Her har dere tatt ufullstendige protokoller og konkludert basert på det. Dere blåser opp saken og lar ikke "tvilen komme tiltalte til gode", men bestemmer dere for å ta psykiatrien, koste hva det koste vil. Hei hekomo, Bruker ikke mye tid på denne, men mener du alvor? Dette er altså kanskje vår aller viktigste sak fra året som gikk. Og den peker på noe svært alvorlig som virkelig trenge medienes søkelys. Litt om Skup om du ikke stoler på deres vurderinger: http://www.skup.no/om-skup/ Mvh Ola Stenberg Digitalredaktør VG Jeg stoler ikke på deres vurderinger når de ikke sitter på selve de elektroniske rapportene som beskriver tvangsbruken. Dere har fått kritikk fra mange fagfolk for denne saken, men det preller visst av. Jeg har selv snakket med folk i psykiatrien som bare rister på hodet. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Takk for mange fine år Hardware.no og Tek.no Da er mitt mangeårige abbonement avsluttet. VG ble dessverre for tungt å svelge... 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Horge Skrevet 8. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Prisguiden ble ødelagt av ledelsen mens jeg var ansatt, og det gjorde regelrett vondt å være vitne til. Økonomene avgjorde, og ignorerte våre advarsler om at dette var en dårlig idé. Hei Are, og takk for sist. =) La oss for ordens skyld bare presisere at det er første påstand som er korrekt, for controlleren med ansvar for Tek var sterkt kritisk til den forhastede lanseringen av ny prisguide. Når man har én melkeku, så skyter man den ikke i kneet juret ... Sett fra "de øvre etasjene" så var hovedproblemet at garvede avisfolk i konsernledelsen hadde fått tekniske bedrifter under sine vinger, men de skjønte dessverre hverken forretningsmodellene eller kostnadsstrukturene de hadde overtatt. Husker en episode i et møte hvor et av hodene med en trebokstavstittel som startet med C, i fullt alvor lurte på hvorfor ikke vi kunne høre med nettbutikkene om de ville betale mer for å komme øverst i prissøket (!) hver gang. Representanten fra Prisguiden, med sterk backing fra controlleren, ymtet frempå om at det var en prisguide. Konseptet var at laveste pris nødvendigvis må komme øverst - hvis ikke så vil jo brukerne fort falle fra. Dessverre gikk det ikke helt inn, for dette var et gjentagende tema i flere runder senere. Et annet eksempel var noe så trivielt som kontoplanen hele konsernet skulle styres etter. I en papiravis så er direkte kostnader f.eks. papir og trykksverte, noe tekniske bedrifter hadde lite av. Derimot var en server noe avishusene forbant med IT, og det var en indirekte kostnad for dem. Selv etter gjentatte forklaringer så skjønte mange av dem aldri at serverparken var IT-bedriftenes "papir og trykksverte", så gang på gang var det et tema på leder- og styremøter at "de indirekte kostnadene er så høye". Av de digitale datterselskapene var det for øvrig ikke bare Tek som fikk lide. I konsernet hadde man blant annet speaker.no, en nettside som hadde fulle komersielle og eksklusive rettigheter til databasen fra hele norsk idrett. De kunne altså vise fotballresultater fra 2. divisjon jenter 16 år på Sunnmøre eller innebandy i Østfold, absolutt alt i NIFs database var tilgjengelig. De høye avisherrer skjønte aldri hvilken potensiell gullfugl de satt på, eller USP som det så flott heter på lederseminarer. I stedet for å satse hardt på breddeidrett og NIFs database, så ble det besluttet at man skulle opprette en egen sportsredaksjon for å "ta opp kampen" mot Akersgata (altså VG, Dagbladet og Aftenposten), og alle de unike resultatene fra breddeidretten ble gjemt bort på nettsiden. Den satsningen gikk selvfølgelig rett i grøfta. En episode som er så flau at jeg fremdeles forsøker å fortrenge den, er da vi anført av Kvinneguiden kjøpte en øy i Second Life ........................................................., sånn, nå kan du slutte å le. Jeg tror med hånden på hjertet at det må være det mest idiotiske bilaget jeg noen gang har anvist. Som Are så treffende poengterte, det gjorde vondt å se på hvordan skuta med de digitale selskapene i sakte film ble styrt rett mot klippene. Jeg sto beklageligvis midt på broa, hadde fullt innsyn mot radaren, og så til slutt dessverre ikke annen utvei enn å gå i livbåten. Det var ganske vemodig, for vi hadde det stort sett utrolig kult i Star Wars-lokalene i Akersgata. Endret 8. mai 2017 av Horge 31 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Haha, fantastisk å lese dette. Herlig at dere deler slike historier. God lærdom. Endret 9. mai 2017 av PgUp 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Aetius Skrevet 9. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) Prisguiden ble ødelagt av ledelsen mens jeg var ansatt, og det gjorde regelrett vondt å være vitne til. Økonomene avgjorde, og ignorerte våre advarsler om at dette var en dårlig idé. Hei Are, og takk for sist. =) La oss for ordens skyld bare presisere at det er første påstand som er korrekt, for controlleren med ansvar for Tek var sterkt kritisk til den forhastede lanseringen av ny prisguide. Når man har én melkeku, så skyter man den ikke i kneet juret ... [snip] En episode som er så flau at jeg fremdeles forsøker å fortrenge den, er da vi anført av Kvinneguiden kjøpte en øy i Second Life ........................................................., sånn, nå kan du slutte å le. Jeg tror med hånden på hjertet at det må være det mest idiotiske bilaget jeg noen gang har anvist. Som Are så treffende poengterte, det gjorde vondt å se på hvordan skuta med de digitale selskapene i sakte film ble styrt rett mot klippene. Jeg sto beklageligvis midt på broa, hadde fullt innsyn mot radaren, og så til slutt dessverre ikke annen utvei enn å gå i livbåten. Det var ganske vemodig, for vi hadde det stort sett utrolig kult i Star Wars-lokalene i Akersgata. Heisann hoppsann! Ja, det var annen ledelse/økonomer jeg tenkte på, men jeg har ikke tenkt å nevne navn. Hjelp, den Second Life-fadesen har jeg lenge forsøkt å glemme. På det verste var det vel en stilling eller to som gikk inn i den, mens resten av oss satt rundt og himlet mentalt med øynene. Det sies at den beste måten å knekke en person på er ikke å ta fra ham noe han er glad i, men å ta det fra ham og så gi det tilbake til ham ødelagt. Det er litt slik jeg opplevde mine 7 år i Hardware/Akam/Tek. Som sagt var det i børjan et sted jeg var stolt over å jobbe, og jeg kunne ikke komme meg på jobb raskt nok om morran. Jeg stod i dusjen og tenkte på hva slags artikler jeg kunne skrive denne dagen. Dessverre kunne det ikke vare, men det var veldig bra en stund, og så begynte det å gå nedover, og jeg husker på et punkt at vi hadde en medarbeiderundersøkelse der det fremkom at 100% av de ansatte hadde vurdert å slutte kommende år. Ledelsen klarte selvsagt å vri det også til noe positivt, uten at jeg helt husker hvordan. Uansett, dette skal ikke bli noen klagetråd, og vi er nå farlig langt off-topic. Jeg ønsker både Tek og Diskusjon alt godt, men frykter for deres fremtid. Den som lever får se. Endret 9. mai 2017 av Aetius 10 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Mobben fra Livets Harde Skole, GK1 i Politisk Sinne inntar en av Norges beste tek-portaler. Lurer fælt på hvordan kommentarridderne skal vri artikler om smartklokker og safirglass om til å handle om hvordan Jens og Støre har ødelagt Norge... Lykke til for de stakkarene som har redaksjonelt ansvar, sier jeg bare. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) Jeg gleder meg til å se dekningstestene under VGs regime. Noen mulige overskrifter: "Her var mobildekningen dårlig. Sekunder etter smeller det." "Dårlig mobildekning koster samfunnet milliardbeløp hvert år." "Karl-Kåre var en hårsbredd fra døden, på grunn av dårlig dekning." "Se hvordan Karl-Kåre løste problemet med dårlig dekning i rullestolen". "Minstepensjonister mister dekningen pga Telenors tap i Asia" "Legen ba Karl-Kåre lade mobilen. Tre dager senere var han død." "Slik beskytter du barna mot dårlig dekning." "Nå blir dårlig mobildekning fradragsberettiget i skattemeldingen""ICE knuser konkurrentene i VGs dekningstest.""ICE var nede i tre uker uten at noen reagerte." "ICE-kunde påkjørt i togsporet, på jakt etter dekning." "Nå er det bevist: sammenhengen mellom høyreekstremisme og dårlig dekning". "Onsdag gikk Karl-Kåre over denne brua. Tre dager senere var han uten dekning." "Bedre mobildekning kan hindre voldtekter.""Mobildekningen påvirker stortingsvalget"....og der stopper vi. Endret 9. mai 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå