Populært innlegg zoqiet Skrevet 8. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 8. mai 2017 Dette var synd, savner gamle hw.no og overklokking.no som var to av mine favorittsider. Har ikke likt tek.no så spesielt mye og dette gjør det nok ikke noe bedre. 18 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Må jeg opprette facebok-konto for å kommentere? Lenke til kommentar
Populært innlegg Tandamram Skrevet 8. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 8. mai 2017 Det er siste spikeren i kista. Håper forumet og gamer.no består. 12 Lenke til kommentar
Heffa84 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 noen som vil starte en ny "hw.no"? Ta tilbake fokuset på datakomponenter? Hadde vært digg for oss som er nostalgiske, og tenker tilbake til de "gode, gamle tider" Personlig har jeg lite nytte av tester av støvsugere, driller osv Grunnen til at hw.no etterhvert kokte bort vil jeg anta handler om at det ikke var økonomisk holdbart. "Folket" vil tydeligvis ha støvsuger og drill, de få reinspikka hw-entusiastene har ikke dype nok lommer til at man kan leve av det. Når man skriver på norsk blir det et ganske snevert publikum. Når man i tillegg beveger seg godt inn i nisjesegmentene er det snakk om svært få lesere. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Arodem Skrevet 8. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 8. mai 2017 Det er siste spikeren i kista. Håper forumet og gamer.no består. Gamer.no består. Det er kun Tek.no som forsvinner over til Schibsted. 14 Lenke til kommentar
Thalboo Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 **Insert profanity here** RIP 5 Lenke til kommentar
TSP Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det er siste spikeren i kista. Håper forumet og gamer.no består. Forumet og Gamer.no fortsetter som før, eid av Teknisk Ukeblad Media. Det er kun Tek.no som er solgt. Nå er det ingen hemmelighet at Tek.no (og de tidligere sidene Hardware.no, Akam.no osv.) har vært store trafikkdrivere (både i aktivitet i forumet og visninger) til forumet, så vi blir nødt til å finne ut hvordan vi skal takle det tapet. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg RamGuy Skrevet 8. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 8. mai 2017 Hva skjer med forumene? vgd + diskusjon.no = sant? Hei, VG har ikke kjøpt forumet/Diskusjon.no. Tek.no vil nok i løpet av det neste halvåret bevege seg bort fra å bruke Diskusjon.no til kommentarer, når Schibsted flytter Tek.no over til sitt publiseringssystem. Det er jo forferdelige nyheter. Over til Facebookkommentarfelt og VGD? Snakk om å rævkjøre eksisterende systemer som er latterlig mye bedre. Spørs om ikke min tid på Tek.no og Diskusjon.no da etter hvert er over, om ikke Diskusjon.no vil fortsette som en selvstendig greie men veldig mye av Diskusjon.no handler jo i dag hovedsakelig om diskusjoner/kommentarer til artikler. At de ikke kjøper Diskusjon.no og forumet i samme slengen er jo litt merkelig, i all den tid VGD er på life-support og kanskje et av de dårligste websidene for et forum som eksisterer for en såpass stor publikasjon som VG faktisk er. Selv har jeg falt mer og mer bort fra Tek.no. Innføring av Plussabonnement og låsing av artikler bak betalingsmurer, samtidig som innholdet og kvaliteten på det som leveres har blitt sakte men sikkert svakere og svakere over de siste årene gjør at det ikke står i stil til det internasjonale markedet som Tek.no må konkurrere med. Antallet dyptgående artikler blir det bare færre og færre av, og de få som er gjemmes rett bak betalingsmurer osv.. Og de fleste anmeldelser har blitt rene annonser, hvor det er lite kritisk journalistisk og arbeid å se. Og hvor detaljarbeidet hva gjelder ytelse og alle de mindre detaljene er som blåst bort. Her var Tek.no/Hardware.no og Amobil.no langt bedre for noen år tilbake. Det har også vært en dårlig trend med flittigere bruk av "click-bait" overskrifter og mye tullball også. Sånn sett så passer jo denne nye trenden og profilen bra med VG. Har jo alltid levd i håpet om at ting skulle bedre seg igjen, for Hardware.no og Amobil.no tiden var jo i sin tid veldig, veldig bra. Men har ikke helt trua på at dette oppkjøpet vil øke kvaliteten, den vil vel heller dumme ned ting ytterligere og innføre enda større bruk av betalingsmurer og "click-bait". Dere vil vel også følge VG sitt utdaterte eksempel med bruk av egen, forferdelige og proprietære videoavspiller, full av reklame osv fremfor bruk av YouTube osv.. Vanskelig å støtte oppunder slikt. Forumet har også forverret seg med årene, langt færre konstruktive innlegg, mye svakere moderering så de fleste diskusjonen glir ut etter bare noen få innlegg på grunn av folk bare skriver meningsløs skvip, drittslening osv osv.. Uten at det blir slått skikkelig ned på og ryddet opp av moderatorer. Her gjør jo VG selv en fryktelig dårlig jobb med sitt eget Facebookkommentarfelt og VGD som knapt nok blir moderert så det er vil ikke mye håp om at det skal bli noe forbedringer på disse punktene heller. Dette er alt i alt en veldig trist dag for en trofast bruker av Hardware.no og Diskusjon.no i mange, mange år. Jeg får vel gjøre sånn som veldig mange andre har gjort allerede og migrere over til internasjonale sider som klarer å levere bedre innhold og et høyere nivå på både nettsidene, forumene osv.. 44 Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det er siste spikeren i kista. Håper forumet og gamer.no består. Gamer.no består. Det er kun Tek.no som forsvinner over til Schibsted. Flott! Den eneste siden i det gamle nettverket som fremdeles leverer noe av kvalitet. Litt mye fokus på esport, men det kan ignoreres. Som mange sier, vi savner det gamle entusiastiske hardware/overklokking.no. 7 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Hva skjer med forumene? vgd + diskusjon.no = sant? Hei, VG har ikke kjøpt forumet/Diskusjon.no. Tek.no vil nok i løpet av det neste halvåret bevege seg bort fra å bruke Diskusjon.no til kommentarer, når Schibsted flytter Tek.no over til sitt publiseringssystem. Så med andre ord. Ikke lenger lov å kommentere på noe grunnet VG er redd for andre sine ytteringer 5 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Bare fint å få dette clickbait-helvete vekk fra TU-plattformen. Det må være skadelig for omdømmet til Teknisk ukeblad å ha slike nettsteder i porteføljen. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det er siste spikeren i kista. Håper forumet og gamer.no består. Gamer.no består. Det er kun Tek.no som forsvinner over til Schibsted. Tja, forventet ikke at Tek skulle bli solgt til VG så jeg blir ikke overrasket om Gamer "forsvinner" også. VG har jo hatt satsing på E-sport før så det er langt fra usannsynlig at de er interresert i Gamer. Nå vet jeg ikke hvor pengene til TU hovedsakelig kommer fra, men jeg har en følelse av at Gamer ligger på lik linje med Tek eller under så jeg ser ikke bort ifra at det blir solgt i nærmeste fremtid. Jeg personlig vil ikke slutte å gi TU penger i form av klikk og jeg tror ikke folk boikotter TU hvis de selger Gamer, altså antagelig ikke noe tap for dem. 2 Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Uff beklager jeg også for dårlige vibes. VG er nesten like ille fake news som Dagbladet. Nå blir forum kneblet og agendaen til VG stilt øverst. Gratulerer til tek.no som har jobbet så knallhardt i så mange år, og gått fra å være en virkelig, virkelig liten nettavis (da jeg startet å lese hw.no i 1999-2000), til å bli Norges ledende teknologiside. Vi får håpe at VG ikke ødelegger det gode arbeidet som er lagt ned her. 9 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Sure, hvor mange millioner har du til overs? Lenke til kommentar
blinc Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 TU Media må for all del starte opp en ny dataside på samme platform som idag. Da tror jeg de kan bevare mange av leserne fra dagens tek.no. Med VG som mainpage og facebook som kommentarfelt er det RIP for tek. 9 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 hvordan vi skal takle det tapet. Start ny side, i HW ånd. 3 Lenke til kommentar
Koven Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Huff, a bad feeling, fikk jeg nå! RIP "hardware.no" :-( Beklager for negativ holdning, tek.no. Hardware.no døde i 2011 etter min mening! Jeg tror dette vil bidra til noe bedre Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 TU Media må for all del starte opp en ny dataside på samme platform som idag. Da tror jeg de kan bevare mange av leserne fra dagens tek.no. Med VG som mainpage og facebook som kommentarfelt er det RIP for tek. Spørs om de er interessert i det. De sier jo selv at de ønsker å bruke salgssummen til å bedre satsningen i andre felt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå