Anonym1604 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 I det siste har han begynt å ta meg og forholdet for gitt. Hva kan jeg gjøre for at dette kan endres? Pga jobb ses vi veldig lite i det siste, og han er sliten når vi endelig har tid sammen. Føler jeg har vært litt for tilgjengelig for han i de siste mnd, gjort ganske mye for han, gitt han smågaver, handlet øl og ting han liker når han er sliten osv,, føler ikke han ser alt jeg gjør for han og forholdet, og nå er jeg blitt veldig såret, da jeg føler han ikke prøver noe lenger.. han vet han har meg, og da gidder han ikke prøve gjøre noe for oss, for å gjøre meg glad osv. Noen som har tips for hva jeg kan gjøre for å ikke bli tatt så veldig for gitt? At han kan vise litt han setter pris på meg også.. vi har snakket litt om dette, men han mener han er for sliten pga jobb osv for tiden. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Hvis han ikke verdsetter deg burde du heller finne noen som gjør det. Et kjærlighets fullt forhold skal gå begge veier. Ikke bare én vei. Eventuelt kan du slutte å gjøre ting for han og si at du ikke vil gjøre det heller før han viser at han verdsetter deg og er villig til å vise det gjennom handlinger som gjør deg glad. Men det er viktig at du sier at det er derfor, ellers kan han dra andre konklusjoner. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det virker som dere har mistet oversikten. Har dere noen positive ting å se fram til? Noen ferier, en "gulrot"? Det er veldig viktig. Kanskje reise på et hotell/spa en lørdag? Planlegg noen aktiviteter som gjør at dere holder gnisten. Det er hardt å skrive, men det kommer ikke alltid av seg selv når man skal være sammen et helt liv. Sånn som arbeidslivet er i dag, så tar det fort knekken på livsgleden hvis man lar det gjøre det. Så det er viktig å planlegge noen positive aktiviteter når man har tid til det. Vi glemmer ofte å prioritére de positive tingene, fordi vi skal vise oss tøffe og sette opp en stolt fasade. Men det vil ikke hjelpe forholdet. Det er veldig viktig å balansére det harde og kjedelige jobblivet med noen interessante og gledesfylte aktiviteter på fritiden. Investére litt tid og penger i det, skape en positiv "motvekt". Det er rett og slett livsnødvendig for å klare å holde ut med en jobb. Og det er jo kjempebra av deg at du gjør ekstra for han, men husk at hvert minutt, hver time, og hver dag han møter opp på den jobben, dét gjør han både for seg selv -OG- for deg. Det krever sin mann. Ikke glem dét. Det betyr selvfølgelig ikke at han skal neglisjére deg, men hvis du skal konfrontére han, så er det kanskje en fordél å ha dette i bakhodet. Han ønsker å ha en fremtid med deg, ellers hadde han ikke vært sammen med deg. Lenke til kommentar
Anonym1604 Skrevet 8. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2017 Takk for gode tips. Slik som ting er nå ses vi kun annenhver helg ca, og da vil han også ha tid med familie og kompiser utenom. Dette forstår jeg helt fullt ut at han også vil ha tid med dem, derfor blir det lite tid på oss to sammen. Dette er det jeg sliter med, men han sier det blir bedre med en gang han kommer hjem fra offshore og er ferdig med jobben der. Så håper virkelig det blir bedre. Jeg er en perosn som trenger litt kos, og nærhet innimellom. Dette har det vært lite av i det siste da vi ses så sjelden, og han synes ikke det er naturlig og begynne å kysse uten at det er godnatt osv.. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Takk for gode tips. Slik som ting er nå ses vi kun annenhver helg ca, og da vil han også ha tid med familie og kompiser utenom. Dette forstår jeg helt fullt ut at han også vil ha tid med dem, derfor blir det lite tid på oss to sammen. Dette er det jeg sliter med, men han sier det blir bedre med en gang han kommer hjem fra offshore og er ferdig med jobben der. Så håper virkelig det blir bedre. Jeg er en perosn som trenger litt kos, og nærhet innimellom. Dette har det vært lite av i det siste da vi ses så sjelden, og han synes ikke det er naturlig og begynne å kysse uten at det er godnatt osv.. For å være ærlig så høres det ut som om dere har forskjellige forventninger og forhåpninger for hvordan forholdet skal være, det kan være at dere rett og slett ikke er kompatible seksuelt sett. Du trenger kos og nærhet mens han helt klart ikke ser vitsen i ''unødvendig'' kos og nærhet, ting kommer til å kræsje hardt og fort i fremtiden uansett med det problemet, det er ikke det at han jobber offshore som er problemet selv om det er det han prøver å skylde på. Det blir urimelig av deg å kreve at han skal forandre seg selv og sine preferanser for å tilfredstille deg også dessverre, i beste fall så respekterer han det og er villig til å jobbe hardt for å møtes på midten. Er forholdet ferskt så burde du stikke av for å være helt ærlig, livet er for kort til å bli involvert med noen som ikke kan eller vil gi deg det du sier at du trenger fra dem. 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Hvis han ikke verdsetter deg burde du heller finne noen som gjør det. Et kjærlighets fullt forhold skal gå begge veier. Ikke bare én vei. Eventuelt kan du slutte å gjøre ting for han og si at du ikke vil gjøre det heller før han viser at han verdsetter deg og er villig til å vise det gjennom handlinger som gjør deg glad. Men det er viktig at du sier at det er derfor, ellers kan han dra andre konklusjoner. Det er en usedvanlig dårlig idé. Man snakker ut om ting, og begynner ikke med "straff" som virkemiddel. 3 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Er han villig til å bytte jobb? Jeg føler det er litt sånn hjemme hos oss også. Jeg har en tung jobb som tar mye tid og jeg er også veldig sliten når jeg kommer hjem. Jeg går med mye dårlig samvittighet fordi jeg skulle ønske jeg orket å være mer aktiv hjemme og bruke mer tid med guttungen. Jeg har kommet frem til at jeg nå ser aktivt etter roligere jobber nærmere hjemme. Familielivet er viktigere enn lønn. 1 Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Hvis han ikke verdsetter deg burde du heller finne noen som gjør det. Et kjærlighets fullt forhold skal gå begge veier. Ikke bare én vei. Eventuelt kan du slutte å gjøre ting for han og si at du ikke vil gjøre det heller før han viser at han verdsetter deg og er villig til å vise det gjennom handlinger som gjør deg glad. Men det er viktig at du sier at det er derfor, ellers kan han dra andre konklusjoner. Det er en usedvanlig dårlig idé. Man snakker ut om ting, og begynner ikke med "straff" som virkemiddel. Hun har snakket med ham om det, sier hun. Da er vel straff neste når han ikke lytter, eller hva? Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Nei, overhodet ikke. Man gjør noen forsøk på å snakke ut om ting og rette på det som ikke fungerer. Hvis vedkommende ikke skjønner dette, eller bare driter i det man sier, får man vurdere å gjøre det slutt. Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Det enkleste og greieste du kan gjøre er å si til han at du ikke lenger føler at forholdet fungerer som det skal, at du så smått begynner å tvile på om forholdet har en fremtid. Hans reaksjon på det vil fortelle deg veldig mye om hvordan det ligger an. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Nei, overhodet ikke. Man gjør noen forsøk på å snakke ut om ting og rette på det som ikke fungerer. Hvis vedkommende ikke skjønner dette, eller bare driter i det man sier, får man vurdere å gjøre det slutt. Vel, hvis man mister godene en liten stund vil han kanskje innse hvor kjekt det egentlig er og deretter verdsette de mer. Og da er det naturlig å tro at han vil ønske det samme for kjæresten sin i større grad. Det er jo ikke snakk om pisk og skambank, men at han må ordne maten sin selv, dra til butikken selv osv. Sånt skal ikke undervurderes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå