AnonymDiskusjon Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Finnes det noen regler hvor lenge Politiet kan "beholde" beslaglagte gjenstander? For noen mnd. ble jeg anmeldt for et "tullete forhold" som i værste fall ville gitt en liten bot, 2 stk. kom på jobb og ville ta meg med hjem for å ransake. Jeg sa at det ikke kom på tale, noe de aksepterte da de nok skjønte at jeg nok var feil person. En kompis møtte de hjemme hos meg og de fikk tatt en titt. Den ene kom tilbake til meg og tok tlf. min, de ville se hvilken kommunikasjon jeg hadde hatt mens de var hjemme hos meg. "IKKE faen" om du får tlf. nyttet ikke, han lovet å ta kontakt over helgen. Jeg dro på Elkjøp fikk ny tlf., SIMM-kort og fortsatte mitt lovlydige liv. Det er nå over 4 mnd. siden denne ubehagelige episoden og jeg spør om råd her inne. Anonymous poster hash: 03b5f...5b4 1 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Har du prøvd å ta kontakt med politiet...? De må vel ha noe godt grunnlag for å beslaglegge telefonen, og "for å se hva for noe kommunikasjon du hadde" er vel ikke godt nok sånn egentlig. Typisk er vel at det er en alvorlig sak hvor det er fare for at du ødelegger bevismateriellet. Ikke en "tullesak som gir en liten bot". 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Dette kan fint bli liggende lenge så lenge du ikke krever saken brakt inn for retten. Det finnes krav om at beslaget skal være forholdsmessig, men så lenge du ikke gir lyd fra deg vil det ikke være noen grunn til å vurdere om ulempene for deg er tyngre enn fordelene for etterforskningen. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2017 Hvis du tar kontakt med politiet og i tillegg oppgir låsekoder til mobilen, så får du den tilbake ganske så kjapt, da de ikke har noen grunn til å sitte på den lengre. Jeg opplevde noe lignende, og i mitt tilfelle oppga jeg ikke låsekoder, og det tok litt over 6mnd før jeg fikk den tilbake. Anonymous poster hash: da106...864 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå